Resultat SSRC 06

berglundracing

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
gsxr750,KTM 250EXC
Nu finns resultaten upplaggda i detalj på www.ssrc.se
efter Swedish stuntriding championship 2006.

Vi hade cirka 700 besökande som såg tävlingen och bejublade våra svenska samt finska stuntare. Pfeiffer verkade vara väldigt uppskattad och han deltog i stoppie tävlingen som vi tyvär inte just nu har lagt upp resultaten ifrån ännu....men.... Chris vann stoppie tävlingen på med cirka 115 meter följd av Nicklas Ek med cirka 90 meter på framhjulet. Ansatsen var begränsad till 100 meter.

Hoppas ni uppskattade tillställningen:)
Skall vi göra om det nästa år för ni allt ta med er lite mer publik:tummenupp

Thomas Berglund

Ps. Tacksam för feedback så vi kan förbättra oss till en eventuell uppföljare

berglundracing skrev:
2397073

Ps. Tacksam för feedback så vi kan förbättra oss till en eventuell uppföljare

Ett avspärrat område för tävlanden intill banan där man kan samla sig inför åket. Och vart är pokalerna som skulle finnas med iår? :va

En pallplats utan pokal är som att säga att man gjort en kickflipp med hojen utan att någon sett det :tungan

Last edited:
Matti skrev:
2397972 Ett avspärrat område för tävlanden intill banan där man kan samla sig inför åket. Och vart är pokalerna som skulle finnas med iår? :va

En pallplats utan pokal är som att säga att man gjort en kickflipp med hojen utan att någon sett det :tungan

Pokalerna finns men gravyren blev inte klar så ha förtröstan. Vi kan dela ut dom på stuntkvällen 13 september.

Ditt resultat är redan historia och förpassat till hidtorieböckerna:)

Thomas

marcus_136 skrev:
2397924 Fler pisspauser för domarna :tomten

Det var tight för er.
Vi hade lite tight chema och många moment. Vi får tänka på det till nästa gång:tummenupp

Last edited:
Jag är som tidigare riktigt nöjd över hela evenemanget.

Lite plus och minus:

Plus:
-Tillgång till stora banan och inte ett liten taxibana
-Hamburgarna var faktiskt goda
-Speakern var helt ok
-Att plocka dit Pfeiffer var riktigt bra
-Barkaby var en bra placering, lagom centralt för dom flesta.
-Tiden på året var bra. Har man något sådant tidigt på säsongen så hinner inte alla träna upp sig. Sådant här skall hållas sent på säsongen.

Minus:
-Bikes servering av saft och bullar kändes inte riktigt hemmahörande där, sådant var gulligt i låg och mellanstadiet...
-Lite lite kringaktivitet, man borde försöka få dit lite fler mc firmor/tillverkare som kan ställa ut sina hojar. Får man dit tex. Ducati, Yamaha, Husaberg så kan folk gå omkring och titta på lite annat under tiden.
-Antalet "svenska" deltagare var lite lågt, men det var ju iofs bara första året.

Övrigt:
-Staket runt om hela stuntområdet vore nog inte helt fel. Då slipper man risken för publikskador.
-Gå ut lite längre innan evenemanget och göra reklam. Samt att göra mer reklam. Då tror jag publiken också kommer.

Ett stort tack till Berglund & co för att ni orkade ro hem hela evenemanget.
:tummenupp

Typiskt, jag som ville se stoppieresultaten, jag och Matti har en dispyt om vem som kom längst :tungan

Tack för alla synpunkter.
Jag vill bara dementera att BIKE var inblandat i kaffe-bulla ståndet. Deras banderoll "bara" hamnade där. Endel tyckte det var trevligt med saft och bulla mht kassan som blev över. Sen så kommer jag nog aldrig arrangera en tävling med annan sorts saft a lá BOMBER WEEKEND.:rolleyes:

Vi ville inte ha publik på kortsidorna, där av den waiting zone som var riggad. Trotts detta bröt publiken in och även efter att speakern påtalat det farliga i att sitta där på EGEN RISK så stannade folket kvar.
Självklart kommer jag hädanefter ha stängsel runt hela banområdet då endel människor vill utsätta sig för större risker än själva stuntåkarna:)

Bättre pilning och annonsering tar vi med oss till nästa gång oxå.

Mvh Thomas

Tycker som dom flesta andra att det blev väldigt bra arangerat. Allt verkade flyta på bra och det fanns en "riktig bana" att åka på och med publiken var nära inpå. Det var två saker som jag tyckte fattades.

-Kunde inte hitta några papperskorgar.
-Det var inte uppskyltat så det var svårt att hitta. Det fanns ingen som jag pratade med som hittat rätt utan fick fråga sig fram.

grymmt kul tävling! iofs var det min första, men att man kom tvåa i amatörklassen var skit kul så nu jävlar ska det satsas :yoparty hoppas på flera stunttävlingar mm....
bra tävling o skit kul att vara med... :tummenupp

supermoppe skrev:
2399689 Tycker som dom flesta andra att det blev väldigt bra arangerat. Allt verkade flyta på bra och det fanns en "riktig bana" att åka på och med publiken var nära inpå. Det var två saker som jag tyckte fattades.

-Det var inte uppskyltat så det var svårt att hitta. Det fanns ingen som jag pratade med som hittat rätt utan fick fråga sig fram.
Tycker lika som dig, sen lyckades jag ta mig in bakvägen på nån landningsbana så man kom förbi insläppet :confused:

ot:vilken plats kom du på supermoppe?
Gillade din fina nummerplåt :D

Snowman89 skrev:
2400366 Tycker lika som dig, sen lyckades jag ta mig in bakvägen på nån landningsbana så man kom förbi insläppet :confused:

ot:vilken plats kom du på supermoppe?
Gillade din fina nummerplåt :D
:felämne Jag kom på en 5:e plats, alltså precis i mitten på listan.

Japp, finns inge bättre sätt att visa hur missnöjd man är med att skylten måste sitta där bak och skräpa. :mattias Undra om vägverket säljer dom på 10-pack :va

supermoppe skrev:
2399689 Tycker som dom flesta andra att det blev väldigt bra arangerat. Allt verkade flyta på bra och det fanns en "riktig bana" att åka på och med publiken var nära inpå. Det var två saker som jag tyckte fattades.

Avsaknad av papperskorgar:arsele Sopade och slet hela natten. Slocknade i sängen sön 03.00

Thomas

Tycker det hela var kanon planerat :tummenupp skulle dock velat ha staket på kortsidorna, men detta har Thomas i tidigare inlägg lovat att fixa till nästa år.

Var det någon som filmade nåt?

// Nicklas

Avsaknad av papperskorgar? Hmm, det var väl säckar utefter staketet?

Hur som helst så var det en väldigt trevlig dag och bra arrangerat. Speakern lät mycket lik kommentatorn och tränaren Wikegård... klart plus :).

Konstruktig kritik: det är svårt att hålla tidsschemat för sådana här tävlingar. Men starta aldrig ett moment före utsatt tid. Detta är faktiskt det enda som man kan räkna med att arrangören kan garantera. Några vänner kom enbart för att se Chris Pfeiffers första show. När de kom med fem minuter till godo var Gas Gas-showen avslutad och bara någon minut kvar av sista momentet. Jag kan intyga att det inte var några glada miner. Sedan kan man tycka vad som helst om att man kommer med fem minuter till godo (jag själv var där hela dagen), men momenten ska bara inte börja före utsatt tid. Att tänka på tills nästa år :tummenupp.

Jag är en given besökare om det återkommer nästa år och då tvingar jag med mig ännu fler vänner eftersom att jag nu med gott samvete kan rekommendera evenemanget :).

/Anders

berglundracing skrev:
2398053 Pokalerna finns men gravyren blev inte klar så ha förtröstan. Vi kan dela ut dom på stuntkvällen 13 september.

Ditt resultat är redan historia och förpassat till hidtorieböckerna:)

Thomas

Det var tight för er.
Vi hade lite tight chema och många moment. Vi får tänka på det till nästa gång:tummenupp

gäller detta moppe-Klassen med? :tuttar

berglundracing skrev:
2400576 Avsaknad av papperskorgar:arsele Sopade och slet hela natten. Slocknade i sängen sön 03.00

Thomas

TIPS!!!
Kanske ska gå ut med en förfrågan nästa gång om vilka som kan tänka sig att ställa upp och hjälpa till med sånt som efterarbetet t ex.
Jag och säkert många fler ställer gärna upp efter förmåga.

Missvims skrev:
2415793 TIPS!!!
Kanske ska gå ut med en förfrågan nästa gång om vilka som kan tänka sig att ställa upp och hjälpa till med sånt som efterarbetet t ex.

Det ska jag verkligen göra nästa gång. När allt är städat kan man slänga nått på grillen eller......så

Alla ska få pokaler så kom till Bromma 13 september. Om ni inte ser mig så är det jag som har svansen mellan benen:rolleyes:

Thomas

Missvims skrev:
2415793 TIPS!!!

Jag kan bara hålla med, hade gärna ställt upp och hjälpt till efter om jag blivit tillfrågad. :tummenupp

Berglund: Varför är pokalerna inte klara i tid?! :va Du skulle ha pratat med mig så hade jag kunnat fixa fram pokaler med gravyr till ett bra pris och det i TID! För att inte tala om att iom att min bror tävlade där hade vi säkert (?!) kunnat ha haft med pokalerna till tävlingen... :7peta

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT