Resultat pro superbike karlskoga

Är du vaken :va

Det ena är en svajande gatsoffa som bör framföras enbart till korvmojjen, det andra är ett samurajsvärd ;)
Du raljerar som så många gånger förr om sådant som du inte vet ett skit om. Om du någon gång skulle få möjlighet att själv prova så kommer även ditt universum att rymma kunskapen att en motorcykel blir väsentligt annorlunda då man inte behöver ta hänsyn till att den ska kunna framföras av pöbeln på allmän väg. Å andra sidan borde det faktum att en 125:a körs lika fort på Gelleråsen som topp tio i Superbike vara tillräckligt för att förstå detta. Din "provocerande" kommentar blir därför och framför allt en bekräftelse av att du missar något väsentligt som har med motorcyklar och racing att göra.
 
Last edited:
Det är synd att riktiga racerklasser (läs R250) dör ut "för att de är för dyra" och "gathojar" med miljonbudget tar deras plats. 250 SM körs med bananbudget känns det som, ändå är det för dyrt. Inte rättvist att jämföra. Dessutom, vissa pro superbikes har nära 180 bakhjulshästar, helt standard.
 
Last edited:
vad hände med per björk :confused: hans tider är ju sämre än förra året i R-600

eh ? 1.08.3 .. de körde han inte me 600:an va jag vet... !?

Inte rättvist att jämföra. Dessutom, vissa pro superbikes har nära 180 bakhjulshästar, helt standard.
Hört talas om glädjebänkar ? skiljer ju rätt bra mellan bänk o bänk... Jag har 156hk från min senaste bänkning, hänger konstigt nog med 180hk hojarna ändå :rolleyes:

Bike bänkar orginalhojarna..
honda 152
yamma 162
Kawwa 166
Suzuki 168
Kithärva/powercommander, helssystem, luftfilter 520 kedja ger kanske 8-12hk till.. Varför skulle 175-180 bakhjulshäst vara omöjligt utan fusk ?
 
Last edited:
Du raljerar som så många gånger förr om sådant som du inte vet ett skit om. Om du någon gång skulle få möjlighet att själv prova så kommer även ditt universum att rymma kunskapen att en motorcykel blir väsentligt annorlunda då man inte behöver ta hänsyn till att den ska kunna framföras av pöbeln på allmän väg. Å andra sidan borde det faktum att en 125:a körs lika fort på Gelleråsen som topp tio i Superbike vara tillräckligt för att förstå detta. Din "provocerande" kommentar blir därför och framför allt en bekräftelse av att du missar något väsentligt som har med motorcyklar och racing att göra.
Javisst, men gathojarna har banrekorden.

Jag utgick från att Martinus kunde sina saker:
Ja, race körs ju alltid efter helgen. :rolleyes:
 
Last edited:
eh ? 1.08.3 .. de körde han inte me 600:an va jag vet... !?


Hört talas om glädjebänkar ? skiljer ju rätt bra mellan bänk o bänk... Jag har 156hk från min senaste bänkning, hänger konstigt nog med 180hk hojarna ändå :rolleyes:

Bike bänkar orginalhojarna..
honda 152
yamma 162
Kawwa 166
Suzuki 168
Kithärva/powercommander, helssystem, luftfilter 520 kedja ger kanske 8-12hk till.. Varför skulle 175-180 bakhjulshäst vara omöjligt utan fusk ?

Min gav 164 före montering av kitt El och 177 efter mappning det är inte siffran som är det intressanta utan förrändringen före och efter mappning osv
 
Min gav 164 före montering av kitt El och 177 efter mappning det är inte siffran som är det intressanta utan förrändringen före och efter mappning osv

No shit sherlock :rolleyes:

Ja kanske va otydlig, men de va lite av poängen med mitt inlägg, (inledningen med glädjebänkar och att ja "bara" har 156, men samtidigt en ökning från original med 13 eller 14 hk)

Bra kört i år för övrigt ! Hoppas du kan skruva liiiiiite mer på gasen o börja ge lindström lite fajt :tummenupp
 
Min gav 164 före montering av kitt El och 177 efter mappning det är inte siffran som är det intressanta utan förrändringen före och efter mappning osv

Min fina -06 jag hade innan, hade jag 162 på hjulet, med endast ett
slip-on monterat..
Sen bänkade jag mina nya fina -07or, med Helsystem och powercommander...
och den ena lämnade 162 och den andre 164 på slangen...
gissa om jag blev lissen i ögat.. :(
och detta mätt på samma bänk

(samma här, inte siffran som är intressant, utan skillnaden på mellan
hojarna.. )
 
No shit sherlock :rolleyes:

Ja kanske va otydlig, men de va lite av poängen med mitt inlägg, (inledningen med glädjebänkar och att ja "bara" har 156, men samtidigt en ökning från original med 13 eller 14 hk)

Bra kört i år för övrigt ! Hoppas du kan skruva liiiiiite mer på gasen o börja ge lindström lite fajt :tummenupp


Kunde kraaana lite mer men prioriterade att komma i mål på en bra plac istället.
 
Javisst, men gathojarna har banrekorden.
Det verkar oundvikligt sedan den svenska RR-eliten bytte från 600 cc till 1000 cc (från Supersport till Superbike). Lite bittert för mig och övriga som tycker att racers är ballare än gathojar. Får trösta oss med att gathojarna med enlitersmotorer trots allt inte har mer än några tiondelars marginal till tvåtaktarna med 2 st 125cc-kolvar.
 
Det verkar oundvikligt sedan den svenska RR-eliten bytte från 600 cc till 1000 cc (från Supersport till Superbike). Lite bittert för mig och övriga som tycker att racers är ballare än gathojar. Får trösta oss med att gathojarna med enlitersmotorer trots allt inte har mer än några tiondelars marginal till tvåtaktarna med 2 st 125cc-kolvar.

kul ni diskuterar det ämnet här också.. har vi aldrig hört innan ...jätte kul..... :rolleyes:
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top