Resultat Lag-EM i Alpe d'Huez

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Någon som sitter på information om hur det gått för våra svenska hjältar i lag-EM?

Tom Byron skrev:
Jag messade men inte fått någe svar, men det där var väl resultaten från Lag-räjset, åkte inte han någe solo historia :va

Ahhhh... Provar att ringa snubben imorrn.

Tom Byron skrev:
Shit asså, bra tänkt :tummenupp

Tror han vart 14:e eller nått. Minns inte det var stressigt när vi åkte hem. han har haft en sjuhelskottas fin helg. Och bra har han kört också, med tanke på omständigheterna. 2000m höjd och div ombestyckningar mm.

Tom Byron skrev:
Ja 14 i första å 21 i andra räjset :yoparty :D

Ja juste!! Jag åkte ju hemåt innan han åkt sitt andra... :(

Jag kan meddela att han körde väldigt bra :yoparty :banana . Enda problemet va att han aldrig fick till det på tidskvalen. Han hade otur att hamna i gulflagg var annat var tredje varv, så han fick aldrig till något kanonvarv. :(

Last edited:
1.Ingen som vet när Eurosport ska sända det ??

2. Korkad fråga: Vad jag fattade var det Lag-VM men starnberg körde ju inte i det svenska laget.........hm, är det flera lag som i typ sixdays fast de tävlar i en annan "liga" eller fanns det soloklasser oxå......... någon som har koll :va

Tom Byron skrev:

2. Korkad fråga: Vad jag fattade var det Lag-VM men starnberg körde ju inte i det svenska laget.........hm, är det flera lag som i typ sixdays fast de tävlar i en annan "liga" eller fanns det soloklasser oxå......... någon som har koll :va

Det var:
Lag EM
Open international
och nån klass "American bla bla" typ

Jag snacka med en av killarna som filmade och han visste inget. De filmar för arrangören som i sin tur sedan gör vad de vill med filmen. Det kanske inte är bestämt än.

Tom Byron skrev:

På jury-mötet fick vi informationen att det skall sändas en snutt i samband med nästa VM.

Magnus

-Ja nästan... Blev 20 eller 21:a i första finalen o 14:e i andra. Jag körde i en klass som hette open international som var en öppen europeisk klass bredvid Lag EM.

Jäääävlar va fort grabbarna åkte ! ! ! ! ! ! Coolt att se o grymmans kul att vara med.

Har nu fattat lite bättre att man lär fixa lite m stötdämperiet...:)

KTM DAVVE skrev:
-Ja nästan... Blev 20 eller 21:a i första finalen o 14:e i andra. Jag körde i en klass som hette open international som var en öppen europeisk klass bredvid Lag EM.

Jäääävlar va fort grabbarna åkte ! ! ! ! ! ! Coolt att se o grymmans kul att vara med.

Har nu fattat lite bättre att man lär fixa lite m stötdämperiet...:)

Jag tycker du körde förhållandevis bra. :yoparty :yoparty :yoparty Det stora problemet var väl alla gulflagg i qvalet..

Bifogat

• IMG_3621.jpg
    IMG_3621.jpg
    61.9 KB · Visningar: 60
Cybernisse skrev:
Jag tycker du körde förhållandevis bra. :yoparty :yoparty :yoparty Det stora problemet var väl alla gulflagg i qvalet..
Jo då, nöjd är jag! Tog mig i mål o hojen funka. & visst, väl mkt gulflagg med tanke på våra korta pass.

Mer åktimmar o seriös stötdämparinställning ska det nog rulla på lite bättre.

Tack för en trevlig o rolig helg!

is i vinter ?

KTM DAVVE skrev:
Jo då, nöjd är jag! Tog mig i mål o hojen funka. & visst, väl mkt gulflagg med tanke på våra korta pass.

Mer åktimmar o seriös stötdämparinställning ska det nog rulla på lite bättre.

Tack för en trevlig o rolig helg!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back