Resultat IDM finalen?

Är det inte Rebien som också kör den cupen och dessutom leder den överlägset?

Han leder den med 50 poäng. Så han har redan vunnit den Cupen! :) En annan Dansk ligger 3:a och Hampus 14:de.
 
Ser även nu när kvalet pågår att Jan Roar Ims oxå kör. Han är dock 1.5 sek efter lindström som ligger 5:a med 1.1 sek till ledaren.
 
Kvalresultaten från dom Nordiska förarna då på Hockenheimring.

IDM-SBK
1. Kai Börre Andersen
8. Jimmy Lindström
12. Tatu Lausletho
14. Jan Roar Ims
23. Kari Vehniäinen

IDM-Supersport
11. Tage Solberg
14. Kim Philip
21. Eki Kaulamo
24. Niklas Cajback
26. Sören Lauridsen

IDM-125
23. Frederik Karlsen
27. Eeki Kuparinen
34. Alexander Kristiansson

IDM-Sidecar
6. Johan Reuterholt - Mika Ikonen

ADAC Junior Cup
12. Alex Tim Neilsen
15. Michael Möller Pedersen
31. Anders Tirsgaard
35. Simon Tirsgaard
36. Mads Pedersen
38. Christian Jakobsen

Yamaha R6 Cup
1. Sören Jakobsen
11. Thomas Rebien
 
Rolig läsning på stcc.se:

Jimmy Lindström gjorde sitt livs körning på Hockenheim och krossade

toppförarna i IDM-Superbike. Men det höll inte ända in i mål.

- Jag hade så mycket mer att ge, jag fullkomligt krossade dom, säger

en exalterad Lindström.




IDM-Superbike är vida känt för att vara en av världens tuffaste
mästerskap, efter VM. Lindström deltog under helgen i seriens
finaltävling på F1-banan, Hockenhiem Ring. Han var där för att mäta
hur väl hans framgångar i Pro Superbike stod sig mot världseliten.
Finalen består av två race som båda kördes under söndagen.

I det första racet hade man oturen att få ett däck med
konstruktionsfel, vilket gjorde att han fick problem och tvingades
slå av på tempot. Problemet uppstod redan efter ett par körda varv
och han fick släppa sin då imponerande fjärdeplats, och slutade åtta
i mål.

Till den andra tävlingen var han grymt revansch sugen och fast
besluten att nå toppresultat. Startandes från en åttondeplats skulle
han få en tuff uppgift i det mycket potenta startfältet.
- Jag har aldrig varit så laddad i mitt liv. Jag kom iväg som sjätte
man i starten och laddade för allt jag var värd. Redan efter det
första varvet hade jag passerat ytterliggare fyra förare och var nu
på en andraplats. Ut på det andra varvet så låg jag och kriga med
ledaren runt hela varvet. Jag stötte till och med ihop med han ett
par gånger med armbågen, skrattar Lindström och fortsätter. När jag
till slut passerade han på andra varvet drog jag ifrån som en raket,
och knep också racet snabbaste varvtid.

Pro Superbike-mästaren fullkomligt flög fram, och hans bästa varvtid
var hela 0.5 sekunder snabbare än den näst snabbaste föraren. Men med
endast ett par varv kvar till mål så händer det som inte fick hända.
- Jag hade en behaglig lucka ner till Aris Vos på andraplatsen, när
jag kom ner till högfarthögern så kom jag in tajtare än tidigare.
Mitt i svängen så hade man målat svart över den vita-linjen, som jag
självfallet inte såg. Det resulterade i ett framhjulssläpp i 200 km/
h, och där var mitt race över, säger en förgrymmad men ändå belåten
Lindström.
Utan tvivel så vet man vem Jimmy Lindström är i Tyskland efter dagens
tävling. Han kom ner med endast en mekaniker och i särklass depåns
minsta tält och buss. Vem kunde tro att svensken skulle köra ifrån
dom på deras hemmabana.

- Jag är självklart arg på mig själv att jag körde på den där linjen.
Om inte seger, så hade jag varit på prispallen garanterat. Det har
varit många framme efter racet, som bara skakar på huvet. De var
chockade och undra vart jag kom ifrån, säger Lindström som ska hem
och laga sin trasiga motorcykel inför final racet i Pro Superbike på
Mantorp Park.
 
Var kör tidigare IDM-vinnare nu? Man blir ju lite nyfiken på hur långt Jimmy kan gå.
 
3178943 Var kör tidigare IDM-vinnare nu? Man blir ju lite nyfiken på hur långt Jimmy kan gå.
De tar ju i en del i press-releasen...
Flera av de snabbaste i IDM är ju förare som antingen inte riktigt lyckats på VM-nivå (Daemen, Vos, Andersen) eller förare som trappar ner efter en VM-karriär (Teuchert, Meklau) sedan tillkommer förare som Martin Bauer som bara kört IDM i någon större utsträckning.
 
"Men med endast ett par varv kvar till mål så händer det som inte fick hända."

:confused:

Han körde bara 4 varv.. kraschade på det femte.. det kan man nog inte
kalla för endast ett par varv kvar tycker jag...
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top