Resultat från Strängnäs?

Jockwell skrev:
2360873 Ingen som vet hur det gick? Eller är det sekretessbelagt?:va

Totalt 450:

1. Huvell
2. Christian Nilsson
3. Dygd

Open

1. Ejdehage
2. Stambeck
3. Engström

Tror det ska vara rätt.

Jockwell skrev:
2360873 Ingen som vet hur det gick? Eller är det sekretessbelagt?:va
Japp!! Är du inte där får du inte veta, HAHA!

Har massa listor hemma men här är fritt ur minnet

Rookie, rejs 1:
Bernhardsson
Rostedt
Weidenius

Rookie, rejs 2:
Bernhardsson
Rostedt
Weidenius

450, rejs 1:
Huvell
xxx (Nilsson/Reiter)
xxx (Nilsson/Reiter/Dygd)
Ola bröt i ledning med pajko frambroms

450, rejs 2:
Eifrem
xxx (Nilsson/Reiter)
xxx (Nilsson/Reiter/Huvell)

Open, rejs 1:
Engström
Stambeck
Sörehall
Lind bröt med trasig CDI efter att timmen före rejs bytt motor (till en 500cc enduromotor) som gjorde att de fick svetsa en del på ramen för att få plats med. Sista mekandet gjordes i waiting zone.

Open, rejs 2:
Stambeck
Ejdehage
Engström
Lind
...
17e DANIELSSON -> 4 fina poäng :) :) :)

Last edited:
Tackar så mycket! Lite svårt bara att veta vilken som stämmer då ni har olika resultat.:va Men jag ser en liten röd tråd i era resultat och tror mig kunna tyda hur det gått.:)

Jockwell skrev:
2361683 Tackar så mycket! Lite svårt bara att veta vilken som stämmer då ni har olika resultat.:va Men jag ser en liten röd tråd i era resultat och tror mig kunna tyda hur det gått.:)

Jocke visar resultat per race & jag totalt. Tror dock Jockes resultat stämmer bättre än mina för Open. Det måste varit 1. Stambäck, 2. Engström & 3. Ejdehage

Kommer exakta resultat snart.. men 450 rejs två.. så ledde ola före Nilsson och reiter, därefter huvell och dygd. Reiter vurpade på gruset men uppe snabbt, huvell kom förbi. När de senare ska ställa bågarna efter racet så att de kan bli kollade så struntar Reiter i det och blir diskad..

- Johan

mr_rockster skrev:
2361729 Kommer exakta resultat snart.. men 450 rejs två.. så ledde ola före Nilsson och reiter, därefter huvell och dygd. Reiter vurpade på gruset men uppe snabbt, huvell kom förbi. När de senare ska ställa bågarna efter racet så att de kan bli kollade så struntar Reiter i det och blir diskad..

- Johan
Open race 1

1:a Joakim Engström
2:a John Stambeck
3:a Emil Sörehall

Open Race 2

Johan ledde från start till mål, nästan. Tappade Stambeck på sista varvet.

1: Stambeck
2: Ejdehage
3: Engström

450 race 1

1: Huvell
2: Nilsson
3: Reiter TROR jag

450 race 2

1: Eifrem
2: Nilsson
3: Huvell ...

IB kommer i morgon om jag inte minns helt fel.

- Johan

Last edited:
mr_rockster skrev:
2361729 Kommer exakta resultat snart.. men 450 rejs två.. så ledde ola före Nilsson och reiter, därefter huvell och dygd. Reiter vurpade på gruset men uppe snabbt, huvell kom förbi. När de senare ska ställa bågarna efter racet så att de kan bli kollade så struntar Reiter i det och blir diskad..

- Johan
Jag hörde att de stod och funderade på var Reiter tagit vägen efter rejset när jag skulle gå därifrån men inte trodde jag att det gick så långt som till diskning. Det var fanken. Grattis Andreas då...

De sade tydligen till honom att han skulle dit, men han sket i det. Därför kom Andreas upp på pallen igen...

Kolla under http://www.jsfoto.com/strangnas jag har lagt till toppförarnas poäng men det kan hända att placeringarna INTE stämmer så man får titta på poängen. Ligger även en där jag har tagit bort de två sämsta racen för toppförarna så ni kan se hur det EGENTLIGEN ligger till inför finalen (eftersom man får plocka bort två heat..)..

- Johan

Supermoto skrev:
2361758 Jag hörde att de stod och funderade på var Reiter tagit vägen efter rejset när jag skulle gå därifrån men inte trodde jag att det gick så långt som till diskning. Det var fanken. Grattis Andreas då...

mr_rockster skrev:
2361774 De sade tydligen till honom att han skulle dit, men han sket i det. Därför kom Andreas upp på pallen igen...

Kolla under http://www.jsfoto.com/strangnas jag har lagt till toppförarnas poäng men det kan hända att placeringarna INTE stämmer så man får titta på poängen. Ligger även en där jag har tagit bort de två sämsta racen för toppförarna så ni kan se hur det EGENTLIGEN ligger till inför finalen (eftersom man får plocka bort två heat..)..

- Johan
Låter ju fanatiskt korkat:tomten
Stort grattis till Jürgen då som fick en svår konkurrent längre bakom sig och närmre till det efterlängtade guldet :tummenupp

Men du :peta när kommer dina bilder då:va :tomten ;)

Men med två heat borttagna så leder faktist Christian Nilsson med två poäng...

mr_rockster skrev:
2361841 Men med två heat borttagna så leder faktist Christian Nilsson med två poäng...
Du ska nog se över dina siffror lite. ;)
T.ex ingen 25-poängare i första 450-heatet i Strängnäs, finns kanske fler fel.

Ooops! .. såg att det var lite fel förut med.. Då leder alltså Huvell med några poäng ;)

LAgt upp en något reviderad version. Varför finns det ingen officiell ute än?!

Supermoto skrev:
2361809 Låter ju fanatiskt korkat:tomten
Stort grattis till Jürgen då som fick en svår konkurrent längre bakom sig och närmre till det efterlängtade guldet :tummenupp

Reiter missar ju ändå Knutstorp (tror det krockade med österrikiska mästerskapen) så han har ju inget med toppstriden att göra ändå. Fast kanska bort poäng så känns ju ändå korkat (om nu så va fallet).

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT