Macho Woman skrev:Är det någon som kan ge en definition och även gärna en etymologisk utredning av ordet ollonblå? Vad är det för slags färg egentligen och var kommer uttrycket ifrån?
För det första så kan väl du förklara vad etymologisk betyder
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Macho Woman skrev:Är det någon som kan ge en definition och även gärna en etymologisk utredning av ordet ollonblå? Vad är det för slags färg egentligen och var kommer uttrycket ifrån?
MrGooFy skrev:För det första så kan väl du förklara vad etymologisk betyderoch sen så har jag för mig att det var nisse som sa att min retta var ollonblå så då får han väl förklara det med.
McB skrev:Etymologisk = anledningen till varför ett ord är som det är, ungefär.![]()
McB skrev:Etymologisk = anledningen till varför ett ord är som det är, ungefär.![]()
Ninja-Mackan skrev:Du som är duktig på svenska. I en tråd skrev du: Vill du kunna montera loss gafflarna så är ju helt klart ett stöd som lyfter i gaffelkronan att föredra. Annars duger det med ett "vanligt".
Är det inte såhär:
Montera - Sätta dit något
Demontera - Ta bort något
Om min teori stämmer så betyder ju det att du har fel. Nå?![]()
Här är beviset: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&postid=73207#post73207
MrGooFy skrev:Ska du sitta bak på min hoj under berusning menar du??
Macho Woman skrev:Tänk så här: om du kör tillräckligt fort kommer spyorna att blåsas bakåt istället för att motivlacka hojen.
Etymologi: läran om härledning av ord och dess betydelse.

Ninja-Mackan skrev:Apropå brottningen ville väl du hävda dig eftersom att du har en sån liten motor. Vad vet jag...?

abstruse skrev:Jag har lämnat in min rulle på framkallning idag, bör få den imorgon. Dock, Donkey Shot hade ju med sig en digitalkamera och så hade väl även Nisse? De borde ju kunna få upp bilder tämligen omgående, de slappt*skarna!![]()

Seizure Later skrev:Dessutom hävdar jag envist att Apstrutsen endast har döpt tråden till Go-kart istället för Gokart för att reta McB.
Hur var det nu Marcus, Jesus eller Jesu![]()
Macho Woman skrev:![]()
Har ni tagit foton? Inte på mig, hoppas jag. Då är det minsann långt bortom prekärt!
kanske?|
|
Nya MV Agusta Brutale 800
MV Agusta Brutale har länge... |
|
|
YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT
Inför 2026 uppdateras maski... |
|
|
Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor
Ducati presenterar, i samar... |