Resultat falkenberg - nyss hemkommen.

Skitmycket grattis... imponerande att se din utveckling från att klota på Ringen till ditt poängsamlande i Rookie 600. :tummenupp

Det ska bli spännande att följa fortsättningen på din RR karriär.

Lycka till nu.... ut o jaga sponsorer så du kan leva gott i depån!! :tungan

Tjing!!

//Madelene

Äh, det verkar inte bli nån lång rapport så här är en liten sammanfattning iaf:

Efter fredagsträningen kändes pallplatsen klart inom räckhåll. Tobbe hade kört låga 44or så att han skulle vinna verkade troligt men jag tyckte att mina 45or på farligt dåliga däck kändes starka i sammanhanget.
Syrran var med ner och fick så när beskåda hur DQ avslutade säsongen med en spektakulär highsider i esset. Var låångt upp på tanken och klättrade. Mycket obehagligt :3freak

Stack ut på lördagens kval, gasade på lite lagom och såg 46or på laptimern. Lugnt tänkte jag och gick in för en skvätt vatten. 4a??! Pelle K hade fläskat in en 45a och Lasse med ny-läkt arm 45,3. Whatthaf_ck? Det var inte planerat. Fick ut och ta i ganska ordentligt för att pressa mig upp på 3e plats.

Hade med mig depåpersonal i form av "sambo" Andreas och en dam från Stkhlm men dom var totalt oanvändbara så däckbyte och service fick skötas helt själv medan dessa två kommenterade arbetet från två solstolar.

Den hysteriska nervositeten inträffade aldrig utan endast ett litet pirr i magen infann sig. Senast Andreas var med vurpade jag så den mentala nojan satt i bakhuvet. Prio 1 skulle vara att ta sig i mål.

Fick till en riktig piss-start med 3*bakhjulsåkning och en del vinglande. Bromsade mig iaf in på 3e plats och tog rygg på Lasse. Såg Tobbe snabbt dra ifrån men märkte att Lasse bromsade ganska tidigt. På tredje varvet smet jag förbi efter star&mål. Laddade därefter på hyffsat i ett par varv och sedan av någon anledning invaggades jag i en form av falsk säkerhet. Tobbe var redan långt borta så det fanns ingen större chans att lyckas jaga ikapp honom och utan att veta inbillade jag mig att jag hade ryckt till mig en lucka till trean.

Resten av loppet var "sååja, mjukt o fint, inte bromsa för sent, apapap inte luta för mycket, försiktig på gasen, sådäär jag, och så nästa kurva". Var fast besluten att inte avsluta året med att skrota hojen så det var safe-körning i 15 varv. Funderade vid något tillfälle över att titta bakåt men det blev aldrig av. Palte stod o viftade vid räcket o jag trodde det var lite vanliga hejarop.
Gissa om man blev förvånad när man 1 sekund efter målgång blir omkörd av Lasse som kommer ångandes i full karriär. Fick efter rejset reda på att det hade varit en ordentlig fight om andraplatsen där Lasse hade försökt gasa & bromsa sig om flera gånger per varv. Måste haft ordentliga skygglappar på mig för han hade tydligen varit uppe jämsides flera gånger utan att jag märkt något. Kanske lika bra det :)

Så som sagt, en helsäker andraplats och en skinande buckla bärgad. ;)

Klart man var glad över placeringen men förutom det fanns det saker att grina över. Jag tycker verkligen INTE om Falken och jag kör inte särskillt bra där. Det går ju så illa fort överallt, jag vågar inte lägga ner ordentligt när det går över 140 och det känns som om jag ska få framhjulssläpp hela tiden. Borde kört på iaf 44or för att matcha tiderna från de andra banorna men det var inte ens i närheten. Får bli att man tränar mer och får bort farträdslan till nästa år.

Grattis till Tobbe - klart bäst i R600 andra delen av säsongen. Snyggt kört!

EDIT: Det blev visst en lång rapport iaf :hihi

gött gasat ! tittade bakåt ett par gånger men jag så ingen :va kul att de blev pallen för dig :yoparty

Grattis Rille!
Hojklubbens fana hålls högt vid såna här tillfällen. :)
:Bugar

Grattis DQ :tummenupp

Kommer du ihåg att du skrattade åt mig när jag sa att vi skulle satsa på att bli A-förare till nästa säsong.

Iofs lite skrattretande att jag sade det om mig själv men jag kommer ihåg att du själv sa att man bara mår dåligt om man siktar för högt och avslutade med att säga att du inte har en chans denna säsong men kanske nästa.

Men där ser man jag fick ju rätt i alla fall.... skööönt.

/Mike

Obs! Damen från Stockholm som står omnämnd i rapporten är inte jag. Jag var visserligen där, men om jag hade varit officiell depåpersonal hade jag naturligtvis hjälpt till att kränga däck. :fakta

Kul att Björns uttalade intentioner från min intervju med honom på rr.se blev verklighet. :D

*/ ?>
Back