Resultat av försäkring på XR650r

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Bor i Nacka,25år,mckort 2002,bil1996
tror det är Zon2,står inlåst på kvällarna i garage
XR650r 2003, 14kw( :D )

BilsportMc:
HEL/HEL 5800,höjning från 4800, byter till Folkskam nu

Länsförsäkringar:
HEL/HEL:5928
måste ha 3 försäkringar hos samma bolag,

Trygg-Hansa/Holmia
HEL/HEL:7383

if…/Skadia
HEL/HEL:6900,

folksam:
HEL/HEL:4746,

susabtennart:
HEL/HEL:7029

salusansvar:
HEL/HEL,14266 :kocko

lite offtopic,men dom flesta motardägare sitter ju denna tråd :fyllisar

jag hade 4700:- på min XR. på LF. 20år, 4, skadefria år.
Hoppas inte jag får höjning på R6:an.. har 4500:- på den :D

DwD skrev:
BilsportMc:
HEL/HEL 5800,höjning från 4800, byter till Folkskam nu

Är det offroadförsäkringen som ska höjas eller har du "vanlig" försäkring hos bilsportmc? Har ju själv offroadförsäkring hos dem, slipper gärna den extra tusenlappen.....

DwD, kollade du med alla bolag vad det blev om du flyttade över, hem bil etc dit oxå?

Jag har IF men betalar väll hälften av vad du fick i premie. Visserligen är jag 30+... men ändå... :)

Coola Ola skrev:
Är det offroadförsäkringen som ska höjas eller har du "vanlig" försäkring hos bilsportmc? Har ju själv offroadförsäkring hos dem, slipper gärna den extra tusenlappen.....

Lite tveksam om offroad försäkring täcker motard? Lite kasst att sitta med skägget i brevlådan om man räknat med hel försäkring.

Går nog gallant att teckna offroadFS hos diverse bolag, men frågan är om det kommer pengar vid eventuell olycka.

Getingen skrev:
Lite tveksam om offroad försäkring täcker motard? Lite kasst att sitta med skägget i brevlådan om man räknat med hel försäkring.

Går nog gallant att teckna offroadFS hos diverse bolag, men frågan är om det kommer pengar vid eventuell olycka.

Försäkrade min Duke som offroad hos LF. Det var tanten som sa
-Är det där en sån där offroad?
-Ja det är ju inte en massa kåpor och så som på en sporthoj
sa jag och fick hel/hel för strax över 2000kr.

Det är väl deras problem om dom inte vet vad dom försäkrar?

Getingen skrev:

Bilsport & mc gör inte skillnad på Offroad & motard, medans dom flesta andra bolag gör det.

länsförsäkringar skulle ill iår komma med en motardförsäkring för tex hojar som Xr650 som byggts om.

Jag har alltid nämnt att det är en offroad, tänker inte nämna att det är andra däck eller nått på den :hihi

hos Bsportmc så var det offroad försäkring.
hos dom jag kollade så var man ibland tvungen att ha flera försäkringar hos dom för att dom skulle försäkra motorcykel, det är då det priset som gäller,

jag&nej jag kollade faktiskt inte vad priset skulle bli om jag flyttade mina andra försäkringar dit, men jag frågade alltid om det finns något påverkande faktor som gör att jag kan sänka min försäkring hos dom, tex att ha hemförsäkringen där

en hoj som är ombyggd till motard är ju säkrare att köra på asfalt, tex större bromsskiva,MYCKET bättre väghållning etc., hoppas försäkringsbolagen tar hänsyn till det, :rolleyes:
fast dom kanske åxå tar hänsyn till att en motard busas med mer i trafiken :tungan

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back