Restips Australien & NZ - Hojåka mm?

Ljumma vINDAr

Skydivergirl
Gick med
23 Mar 2004
Hoj
Kawasaki zx10
Den 21/2 åker jag till Australien och Nya Zeeland i två månader.
Å då tänkte jag att det sitter säkert en massa folk här på Sh som har bra restips.
Skulle mycket tacksamt ta emot goa såna. :Bugar

Vet du dessutom om det finns några bra möjligeter att köra hoj därnere, så blir jag toppenglad :banana
Tips om man vill hyra hoj t.ex. Jag vet att man ska ha ett internationellt körkort, men inte mycket mer.

Jag är sugen på att göra roliga och "äventyrliga" grejer.
Det kommer att bli endel fallskärmshoppning.
Har du tips på klättring, segling, dykning...skriv gärna en rad.
(Barriärrevet är förstås en gammal dröm)

Räknar ner dagarna och lääängtar.
/Blå skyar och Ljumma vINDAr

Ta och titta igenom min flickväns restråd, som du hittar länkad i min signatur. Hon har precis lämnat Australien efter en månad där, och innan dess tillbringade hon tre veckor i Nya Zeeland. Om du vill ha hennes mailadress så att du kan ställa frågor, skicka mig ett PM.

McB skrev:
Ta och titta igenom min flickväns restråd, som du hittar länkad i min signatur. Hon har precis lämnat Australien efter en månad där, och innan dess tillbringade hon tre veckor i Nya Zeeland. Om du vill ha hennes mailadress så att du kan ställa frågor, skicka mig ett PM.
Tackar, vilket bra tips! Har skummat lite i tråden nu, verkar toppen!
Gissade att ämnet varit uppe förut, men man kan väl inte söka på OT?

Tänkte att såhär på fredagseftermiddagen när folk sitter och trånar efter helg
och kanske Sh-fest :fyllisar så kan det kanske vara kul att dela med sig av goa resminnen.

Var i Australien i 6 månade för ett tag sedan, ska du köra hoj så tycker jag att du ska göra det i Melbouren, eller ha utgångs punkten där. Då kan du köra vägen "Great Ocean Road" kurvig, hårnålig och vacker, du kör som efter havet, se bild. Sen i Melbourne så har du strandvägen i St:Kilda (ett område) där många kör (eller glassar, välj vad du vill :D )

Melbourne är en storstad men känns bohemisk och lugn, man får inte den där skitiga storstads känslan där, men jag uppfattade trafiken och tempot som rätt lungt, en mycket vacker stad om man jämför med Sydneys stad som var mer skitig och stressig, visst fanns det lugna/fina områden i Sydney oxå, men jag och kärringen fastnade inte för Sydney.

Åk till Melbourne, du har Australien Open där i Januari, Formula 1 i Mars, bara välja.

Hade inte mkt för tennis, men faaan va skoj det var att vara där, flera hundra svenskar kommer dit under dessa dagar för att drick ÖL i Heiniken Beer Guarden (Inne i tennis området, dricker du nog mkt får man ett VIP pass till deras tält där det är gratis att dricka :banana :huvet :7peta

Det kommer brudar från hela Australien till Tennisen för att se och hänga med Svenskarna som är där, dom tycker att vi är roliga och trevliga att vara med "trekant med två tjejer kanske :rofl :yoparty ) Allt är galet alltså att vara på tennisen :D dessetuom är det rätt roligt att se tennis live när det är så många svenskar som är där (tro det eller ej)

Bilder
Graet Ocean Road, vägen går efter kanten :)
Formula 1
Tennisen

Här ommer nå länkar till en filmer från great ocean road
http://hem.bredband.net/uffe2/film1
http://hem.bredband.net/uffe2/film2

PS: Sen är det ett måste att fara upp till Surfurs Paradise och trakterna runt omkring

Bifogat

• De tolv apostlarna - Uffe.JPG
    De tolv apostlarna - Uffe.JPG
    78.3 KB · Visningar: 39
  • Grand Prix - Uffe på start-och målrakan efter Michael Schumachers seger i säsongens första F1.JPG
    Grand Prix - Uffe på start-och målrakan efter Michael Schumachers seger i säsongens första F1.JPG
    79.5 KB · Visningar: 38
  • Australian Open - Superswedes.JPG
    Australian Open - Superswedes.JPG
    120.2 KB · Visningar: 38
Last edited:
Fantastiskt segelflyg! :tummenupp

Och så the GAFA - the Great Australian Fuck All... :rolleyes:

Sen har du B.Y.O på många restauranger, alltså Bring Your Own, ta med dig själv alkohol till restaurangen :tummenupp :kocko Skulle vara så i Sverige oxå

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8