Restaurang

tr3ge

Medlem
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Honda CBR 600 F-sport -01
Hallå där SH! :)

Jag tänkte bli lite "pappig" och bjuda ut frugan (tjejen) på restaurang. Varför? Därför:tummenupp

Då jag bor i v-ås så vänder sig tråden lite till dem, men västerås är ju hyffsat stort (gör inte det till ngt sidospår tack) så det finns säkert några som har käkat här iaf.

Vad hade jag tänkt mig då? jo, lite "finare" (donken, spicy hot mongoliska, hong kong mfl bort) Har kikat lite på Karlsson på taket, men det verkar vara SJUKT yrt där, kikade även på VLT´s krogkoll, å dom älskade tabazko, men där finns det ju inget att se på förutom betong:huvet

Om någon vet ågot bra ställe så säg gärna till :)

tack å hej gummigrej

Varda har grymt käk, ganska dyrt dock (men det kanske hon är värd:-) )
Piazza Di Spagna, Fragolino och Ruffino är också säkra kort men till lägre pris.

REAL har gott käk men dålig service. Kanske hade "otur" när vi var där och fick vänta 1,5 timme på varmrätten, fick ljummen öl, olika flaskor rött i samma glas osv. men jag tycker inte att man ska kunna ha "otur" på en respektabel restaurang.

Frank ska vara riktigt bra men har inte provkäkat där...ännu... :-)

Strike, Bill&Bob, Pitchers mfl. är mer krogkäk.

Varda :fakta
Riktigt bra käk, trevlig personal & inredning / atmosfär.. Perfekt ställe att käka med bruden.. Ännu schysstare när man kan sitta ute på terassen på sommaren :) Nu är det nästan så jag längtar hem till västerås.. sorgligt.. :D

Nere vid hamnen finns det ju ett riktigt bra hak, nästan där vid pråmen typ. Kommer ej ihåg vad det heter, men hyffsat vettiga priser, under 800:- för två med varsitt glas vin om du beställer det dyraste typ.
Annars har du ju Atrium på smedjegatan, hyffsad grekisk restaurang/bar.
Fanns det inte en bra restaurang uppe i tornet tidigare? Högst upp är det iaf, man kan väl käka och supa där om jag inte minns helt fel.

Och är det för att "fira" något eller dylikt så spelar det väl ingen roll om det är lite dyrt? Det är ju jävligt svårt att hitta något riktigt dyrt i Västerås tror jag, du får nog leta ordentligt eller anlita en privat kock. Det sistnämnda är ju annars en rolig grej, det behöver inte kosta mycket mer än 2000:- för en vettig kock med fin 3-rätters. Då käkar ni ju hemma dessutom...

Nere vid hamnen finns det ju ett riktigt bra hak, nästan där vid pråmen typ. Kommer ej ihåg vad det heter, men hyffsat vettiga priser, under 800:- för två med varsitt glas vin om du beställer det dyraste typ.....QUOTE] = REAL. Går aldrig dit igen (läs tidigare inlägg).

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!