Restaurang tips på södermalm.

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Jag och sambon ska tillbringa ett par dagar i Stockholm mellan den 12 och 14 augusti och jag skulle gärna vilja ha tips på en riktigt schysst köttrestaurang på söder.
Vi ska bo på Clarion Stockholm och promenadavstånd är väldigt uppskattat.
Hur är texas Longhorn?

Testa Jimmys Steakhouse på Tjärhovsplan på söder.
Trevligt och bra ställe med skön atmosfär.

eller Helenes Krog på hornsgatan. Bra kött och goda såser!

Paret ska bo på Clarion och du rekomenderar ett sunkigt ölhak?

Till TS, är det fint väder promenera ner till Thaibåten längst ner på Östgötagatan och ta något att dricka där. Gillar ni det så är det helt okej thaimat där.
Annars är Longhorn på ST Paulsgatan okej, men Bistro Süd är betydligt roligare om du vill käka något bättre.

Bästa köttet, om man vill ha en stek, återfinns på Texas Smokehouse.

Bästa Texas Smokehouse återfinns på St: paulsgatan eller Fleminggatan.

Paret ska bo på Clarion och du rekomenderar ett sunkigt ölhak?

Till TS, är det fint väder promenera ner till Thaibåten längst ner på Östgötagatan och ta något att dricka där. Gillar ni det så är det helt okej thaimat där.
Annars är Longhorn på ST Paulsgatan okej, men Bistro Süd är betydligt roligare om du vill käka något bättre.

du vet, det är inte farligare att nämna en helt OK köttrestaurang än att hetsa upp sig så mycket att man inte ens kan stava. Men jag förstår att du hade bråttom att skriva så att du kunde få låta lite finare än någon annan för omväxlings skull!

Texas Longhorn på Skånegatan har bäst kött på söder, tätt följt av Texas Longhorn på St:Paulsgatan.
Dollys på Götgatan är också mycket bra men når i min åsikt inte fram till riktigt samma nivå som Texas. De har däremot lite mer grönsaker och sådant i sina kötträtter och kan ibland vara lite roligare än bara en stek.
Marie Laveau på Hornsgatan har också bra kött och där varierar man själv med olika såser etc beroende på vad man är sugen på.

Vill du ha tips på andra restauranter som inte är renodlade köttkrogar också?

Edit: Ser att du ska bo på Clarion, då är Dollys väldigt nära. Men du vill säkert ändå hänga lite runt Nytorget och kan då ta Texas i samma veva :tummenupp

För lite mer upplevelse så åk upp i skrapan... Grymt god mat, bra service och hej dundrande utsikt... Men det är lite av en lyxkrog.
Annars kan jag rekomendera thaiboat som någon sa. Deras grillspett är en höjdare! Men dit går man om det är bra väder... Texas är bra, men det känns lite som att texas kan man gå på ändå, vart som i landet...

Tack för alla tips, vi har ju två kvällar i stan så om min sambo vill (hon envisas med att äta grönsaker till sitt kött) så kanske det hinns med två olika restauranger.

Tack för alla tips, vi har ju två kvällar i stan så om min sambo vill (hon envisas med att äta grönsaker till sitt kött) så kanske det hinns med två olika restauranger.

Annars har ju Clarion Stockholm en liten Bistro som kanske är värd att testa. :)

du vet, det är inte farligare att nämna en helt OK köttrestaurang än att hetsa upp sig så mycket att man inte ens kan stava. Men jag förstår att du hade bråttom att skriva så att du kunde få låta lite finare än någon annan för omväxlings skull!

Ojdå, jag ville inte att du skulle ta illa upp :gråta
Sluta vara så skitnödigt lättprovocerad så mår kanske ditt blodtryck bättre.
För faktum är att jag inte skrev inlägget för att bråka med dig utan jag tycker att det är en jävligt dassig krog.
Samma priser och bättre mat på ölhall är Humlehof på Folkungagatan.

Ojdå, jag ville inte att du skulle ta illa upp :gråta
Sluta vara så skitnödigt lättprovocerad så mår kanske ditt blodtryck bättre.
För faktum är att jag inte skrev inlägget för att bråka med dig utan jag tycker att det är en jävligt dassig krog.
Samma priser och bättre mat på ölhall är Humlehof på Folkungagatan.

lillen, tonen hade varit en annan hos mig om jag blivit provocerad så du behöver inte oroa dig om mitt blodtryck.
Faktum är att du behöver jobba på ditt sätt att uttrycka dig om det nu inte va meningen. Men om jag behöver råd ifrån dig i framtiden lovar jag att höra av mig.:tummenupp

Sådär, då var man hemma igen!

Första kvällen blev det Jimmys Steakhouse och andra kvällen gick vi till 406 Estocolmo.

Jimmys hade bra käk men personalen kändes lite stressad så det blir inte full pott på poängtavlan, 406 Estocolmo ligger på Ringvägen och var riktigt bra rekommenderas varmt.
Argentinsk mat, vin och öl samt levande musik gjorde att jag garanterat kommer gå dit igen!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park