Restaurang tips...drar till Sthlm med tjejen.

Markus skrev:
Jag erkänner utan omsvep att oftast så är servicen värdelös på stockholms krogar. :tummenner

Det är väl för att det jobbar en massa Sthlm:are på dem.... Hade inte väntat mig annat. Var och varannan i Sthlm är ju alldeless för cool eller hipp för att ens kunna bemöta någon annan med ett spontant leende.. Synd att så många lägger ner så mycket tid och energi på att ha "rätt" attityd...

La Habana (kubanskt) på sveavägen är schyst! Bra käk, trevlig miljö, bra service & finfina romdrinkar!

Nark noi på odengatan skall enl. uppgift vara det bästa thaistället i stan.

Helens krog är helt ok. Grymt stora portioner & bra käk.

Texas steakhouse är suveränt!!

Vill du spara pengar kan jag rekommendera den nyöppnade thaivagnen på torsplan! :tomten

Jag föreslår mina grekiska grannars restaurang: Restaurang London på Bryggargatan. Centralt, gott, inte dyrt och trevligt.

Här: Restaurang London

Last edited:
wooot....har kommit en del tips iaf :tummenupp

Nu gäller det bara att sortera bort den mat man inte är sugen på om nåra dar.. :hihi Ni får gärna komma med fler tips om ni vill....

Ang pengen... 500:- per skalle får det kosta då med förrät och så...jag tänkte mer på att 500+/person är lite dyrt för mig... :hihi

TACK för svaren iaf!
/Jonas

Texas steak/smoke house har riktigt gott käk med rejäla portioner. Glas och öltillbringare läggs i frysen innan de serveras osv.
Men inget myspysställe att ta med tjejjen på kanske. Allt är "rått" som toarulle direkt på bordet osv. Men maten kan man(jag) inte klaga på iaf.

Låter som det blir en sväng på Texas Smoke/steak iaf....låter helvärt :tummenupp
Btw, är det nån skillnad på dom olika ställena lr är alla likvärdiga?

Last edited:
Hallå igen!

Är nu tillbaka efter några dagars hård heavy metal shopping! :tummenupp

Testade ett Texas Longhorn hak på slussen....lite litet för det var jävligt många som ville äta där. Men efter man svept en bärs så fick man bord.
Beställde grillat lamm och tjejen tog entrecote, båda blev mätta och belåtna....kanonkött! lite tråkigt annars på tallriken men det är ju som sagt ingen gourmet restaurang. Helt klart värt!

Vi provade även på att äta på båten Patricia.
vädret var strålande, vindstilla och varmt...kunde knappast blivit bättre :)
Maten då? Jo, den var kalas!
Köttet var jättemört men ändå bara sådär härligt ljusrosa och tillsammans med
en bamse till bakpotatis 2 olika såser och lite obskyrt grönt så var detta bland dom bättre jag testat....nåja vädret bidrog lite också kanske... :tummenupp

Några kanon dagar i Sthlm blev det iaf!
Tack för alla de tips jag fick!

Btw Helens krog hade stängt....därför blev det Patricia ist.

/Jonas

Last edited:
Kulgan skrev:
Vi provade även på att äta på båten Patricia.
/Jonas

"Lady Patricia" a.k.a. "Lady Klamydia" a.k.a. "HIV Pråmen" har trots sitt stundals tveksamma rykte väldigt bra mat. Kan klart rekommenderas. Deras Cajun Blackened Steak och Fajitas är värd varenda krona.:tummenupp
...Sen säger ej bekräftade rykten att det är ganska lättarbetat där... :tuttar

(För de som inte är så noga med vilken sida av båten det ska fiskas på så är det tydligen speciallarangemang för er på Söndagar! :arsele )

korvgubbe skrev:
"Lady Patricia" a.k.a. "Lady Klamydia" a.k.a. "HIV Pråmen" har trots sitt stundals tveksamma rykte väldigt bra mat. Kan klart rekommenderas. Deras Cajun Blackened Steak och Fajitas är värd varenda krona.:tummenupp
...Sen säger ej bekräftade rykten att det är ganska lättarbetat där... :tuttar

(För de som inte är så noga med vilken sida av båten det ska fiskas på så är det tydligen speciallarangemang för er på Söndagar! :arsele )

Du glömde fjolljollen :)

Koh pa gang...Thai-resturang, bästa i hela Sthlm..ligger på Upplandsgatan på söder. Vilken underbar inredning :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT