Restaurang tips...drar till Sthlm med tjejen.

Kulgan

När Kulgan vurpar hårdnar asfalten...
Gick med
6 May 2005
Hoj
Såld...letar nytt.
Yeah that's right!

Jag behöver några tips på prisvärda Restauranger i Stockholms innerstad.....typ.
Åker nämligen med tjejen till Stockholm för en lite shopping...gott käk och underhållning....

Restaurangen behöver inte vara 5 stärning och kosta 1000:- för en måltid...bara ett juste mathak helt enkelt....

Såå.....shoot!

/Jonas :yoparty

Kulgan skrev:
Restaurangen behöver inte vara 5 stärning och kosta 1000:-

Dude...Vad käkar du på för ställen?
Kostar ju tysen kronor på var och varannan resturang, förutom snuskhaken.
Och om man ska käka Femstjärnigt så räcker det ej med 1000 kr. (Nej, jag har inte läst fel och tror att du vill käka på femstjärnig resurang, endast idioter läser fel.)

McDonalds, kanske? :P
Finns några ställen med schysst mat till billiga priser. Kolla på söder.

http://www.alltomstockholm.se

sismo skrev:
Dude...Vad käkar du på för ställen?
Kostar ju tysen kronor på var och varannan resturang, förutom snuskhaken.
Och om man ska käka Femstjärnigt så räcker det ej med 1000 kr. (Nej, jag har inte läst fel och tror att du vill käka på femstjärnig resurang, endast idioter läser fel.)

McDonalds, kanske? :P
Finns några ställen med schysst mat till billiga priser. Kolla på söder.

http://www.alltomstockholm.se

Dude....jag käkar då inte i stockholm speciellt ofta då jag bor i Umeå.
Men för tusen spänn får man ju typ 7 rätter här ju...och det har bara typ 1 restaurang :rolleyes:

Alltså det måste ju finnas bra matställen där dom säljer mat för under 1000:-/måltid? Och som inte är nåt alkishak....

Kulgan skrev:
Dude....jag käkar då inte i stockholm speciellt ofta då jag bor i Umeå.
Men för tusen spänn får man ju typ 7 rätter här ju...och det har bara typ 1 restaurang :rolleyes:

Alltså det måste ju finnas bra matställen där dom säljer mat för under 1000:-/måltid? Och som inte är nåt alkishak....

gå in på www.AlltomStockholm.se
...där finns de flesta restauranger listade och sorterbara på stadsdel, kök, pris, stämmning och dessutom med recensioner...

Annars kan jag tipsa om:

Koh Phangan - Bra thai med oerhört nice inredning... som att vara där fast här!
http://www.alltomstockholm.se/Profil.aspx?EntityID=860922

Eller ..
Lebanon Meza Lounge - Ta en avsmakningsmeny! :tummenupp
http://www.alltomstockholm.se/Profil.aspx?EntityID=858516

Eller..
Mera - Tapasrestaurang intill Kungsgatan.
http://www.alltomstockholm.se/Profil.aspx?EntityID=897906

Finns en restaurang på drottninggatan som har 3 olika buffér.

Kina mat Mongolisk buffé och sushibuffé

Gillar man sån mat så är det hyffsat ställe, dock kunde knappt nån i personalen svenska.

Sist jag var ute och åt var jag på Greken på hörnet, tjärhovsgatan på Söder, mycket gott! och trevlig service...

Bra thailändskt:
Sabai Sabai på Kammakargatan nära Adolf Fredriks kyrka. Där kommer du undan med 500.- om du inte dricker för mycket. RIKTIGT mysigt ställe med BRA mat.

Kan du lägga uppåt 1000.- för två så testa Jimmys Steakhouse vid Tjärhovsplan på Söder.... Eller testa Tranans klassiska Biff Rydberg vid Odenplan..... Eller en REJÄL hamburgare på Cliff Barnes (bra party där på helgerna)

Ciao Ciao (pizzeria som finns på någroa olika ställen) har lävtunna goda pizzor.

Wasahof är en GRYM fiskrestaurang, men bakfickan Musslan är mer prisvärd. Där får du en flådig skaldjursplatå för två + en flaska skumpa för 1000.- Trevlig plockmat och ett bra ställe stt ta tjejen till.

Sen finns ju La Familia på Kungsholmen, en prisvärd Italienare.

Vill du ha bra japansk mat (typ sushi), testa Ki Mama eller Roppponghi

Vill du ha fler tips så PMa

Skippa chingchongkäket och ät riktigt gott kött på Texas smokehouse ...finns dessutom lite överallt i innerstan och man blir oftast mätt om man toppar med en efterrätt.

Här finns stans bästa kött

Apropå Koh Pahn Gang, jag är inte så nöjd med upplevelsen men grillspett var bra.

Se recensionen inlagd den 16 maj 2005 13:28...

Kan rekommendera restaurang Eyubi för den som gillar Libanesiskt men känner att den vill variera sig lite, Eyubi kör Kurdiskt. Servicen är säkert bra om man håller sig undan för en synnerligen skum servitör (jag tror han fick lite spö av pappa kurd efter att jag gnällt för sen var han sur :hihi ).

Bröderna Olsson på Söder.
Dom har riktigt bra mat till vettiga priser.

Fast man ska veta att dom har vitlök i allt, japp allt.
I maten, i glassen, i shotsen, i ölen osv osv
Det finns iofs öl mm utan vitlök också

Mitt förslag är Helens Krog på st eriksgatan. Har grymt bra käk och billigt för den delen. Kolla på http://www.helenes.nu/html/sterik.htm

Jag rekomenderar Sirloin steak. Hur god som helst.

Angående det där med 1000:- , beroende på vart du går så kommer 1000:- räcka för dig och din tjej till middag. Om ni äter huvudrätt endast. Men visst på en mongolisk restaurang så kan du får förrätt, huvudrätt och efterrätt för 200:-

Hoppas att ni får det skoj i stockholm.

/Annicka

Markus skrev:
..recensionen...
...efter att jag gnällt för sen...

Kan inte du ta och försöka integrera dig i samhället och bli en god svensk istället för att klaga och gnälla när du upptäcker brister? Här i Sverige gnäller vi inte när något är fel.... Iaf inte högt eller till berörda personer! :fatta!

:tungan

korvgubbe skrev:

Jag hade mer info att ge, men jag ville inte fördjupa mig i ämnet då det är nära relaterat till mina upplevelser på rest Sahara på N.Mälarstrand. (som du är någorlunda väl bevandrad i) :hihi

Markus skrev:
Jag hade mer info att ge, men jag ville inte fördjupa mig i ämnet då det är nära relaterat till mina upplevelser på rest Sahara på N.Mälarstrand. (som du är någorlunda väl bevandrad i) :hihi

Jag har inte besökt restaurangen men minns väl din berättelse..

Hrm.. Om jag får flytta fokus lite:
- Kan du rekomendera någon restaurang som du besökt och där du varit nöjd med allt?(Mat, lokal, service, priser)

korvgubbe skrev:
Jag har inte besökt restaurangen men minns väl din berättelse..

Hrm.. Om jag får flytta fokus lite:
- Kan du rekomendera någon restaurang som du besökt och där du varit nöjd med allt?(Mat, lokal, service, priser)

Javisst, Cliff Barnes är en Texas Smoke House (inte den på Östermalm) är "en" annan. Emm... någonting är en bra hindu-rest på hornsgatan. Kommer inte ihåg alla som är bra eller alla som är dåliga.
Klarar jag provet?;)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...