Respons system på MC

nä, inte oddfire, det är en parallell twin. Menar du att din blir rätt om du ställer den som 2 cyl? Vilken version?
Min blir iaf fel. Jag kör oxå på veven men om jag dubblar cylindrarna till 4 så blir ju varvet hälften (eller blir det dubbelt??), det blir ju rent fel iaf.
Det ska inte bli mer fel än när man kör en 4 cyl på veven, wastedspark eller inte ska inte spela nån roll. Jag tror problemt är att killen som gjort extra koden inte kör 2 cyl och har förmodligen tänkt fel. Ska se om jag kan övertala honom att kolla upp det, om det nu inte redan är fixat i den versionen du kör.
Fast på en 1 cyl så är det nog lättast att ta pulsen på kammen som du säjer.
 
ja kan ju va så att nån gjort en tankekullerbytta när dem koda,
jag kör extra 029t just nu, när jag körde 02413c funkade det inte hur jag än ställde...

kan i varje fall medela att launchen funkade precis som jag tänkte, när man kör "vanligt" dvs under atmos så gick den lite bättre än vanligt, (tack vare några grader högre tändning) sen när jag gav fullt på rullen så smattra det som satan, sen kom laddet som en raket, :D
funkade bra några varv runt kvarteret nere vid garaget innan kompet försvann :huvet

misstänker att det bara är å handla en ny kolv, sen blir det å ge faan i launch igen :gnissla
 
Jag hadde 1,2kg vid 4800 varv på 2-steppen. Funkar skitbra på en 4-cyl turbohoj . Men jag använder feghjul.
 
Totte skrev:
2497218 Vad jag vet så gör responssystemen så att du får max ladd utan att ens köra iväg. Den gör att bensinen på något sätt tänds i grenröret och tuggar runt turbon. Detta för att få en optimal start, inte för att hålla laddtryck i växlingarna...

Och, ja... som det låter är det; inte bra för varken turbo eller grenrör, men bra för tidtagaruret...

Fan totte, blir du klar med hojjen nån gång!?

Jag tror att det där garaget har nån förbannelse över sig? Inget i detta garage vill funka riktigt som det är tänkt?

//Tomas
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top