Prillan73
Lagom e bäst.....
Vad har ni för erfarenheter av Bulgarien?
Åsikter?
INTE gällande suparresor utan som familjesemester!
Åsikter?
INTE gällande suparresor utan som familjesemester!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag har EN erfarenhet av att åka utomlands så jag tar gärna emot tips o förslag!![]()
Nu har ju inte jag varit där, men alla bekanta man hört varit där, har varit missnöjda på ett eller annat sätt.
Sunkigt, dålig mat, och allt inställt på "ungdomsturism/hojtande engelska fotbollshuliganer" d.v.s bara skitiga stränder, badliv och sprit.
Några större kulturella värden finns ju inte i landet, de är nogsamt utraderade under Stalinismen, då endast partiet fick synas och framstå som det enda.
Och brottsligheten samt maffian är minst sagt utbredd (som i alla östländer under forna kommunistspöket...där maffiametoder och dold brottslighet var ett väl inarbetat koncept just för att öht överleva).
Så risken för rån är (enl. nåt reseprogram jag såg för nåt år sedan) överhängande , om man rör sig på fel platser, fel tider. (detta gäller såklart på fler platser i fler länder, men Bulgarien...näe...)
Bulgarien ger en omedelbar känsla i maggropen av:
- grottmänniskor
- nedgången sovjetstat som vill profitera på västvaluta genom att sälja ut sig billigt - och billigt är ledordet i dess sämsta mening...
- semi-u-land
- gråbrunbeige
- hopplöshet
En??
Men du har ju varit på Gotland flertalet gånger!
Satsa stålarna på det istället, eller som nån sa: en sistaminuten till medelhavet.
Medelhavet....var?![]()
Nu har ju inte jag varit där, men alla bekanta man hört varit där, har varit missnöjda på ett eller annat sätt.
Själv har jag däremot varit i flertalet forna sovjetiska lydstater, inkl. sovjet och sammmanfattningsvis kan sägas, och aven antas för Bulgarien:
blablabla
Jag har inte heller varit där, mina barn har dock varit till "sunny beach".
Efter att ha sett dokumentären om turistinriktad brottslighet/prostitution (främst av Zigenare) så vet jag inte om jag skulle åka dit mot betalning ens.
Ungarna har gillat Sunny Beach dock, förmodligen för att det rensas extra hårt från kriminella för att landet ska kunna skylta med ett turistparadis.
Sen har inte dom så höga krav heller, hög musik, billiga drinkar och en plats i solen att ligga och vara bakis på....
Kul att läsa en recension av ett land från en som inte ens varit där. Jag har också varit i flera föredetta sovjetstater men jag kan ändå inte uttala mej om landet ifråga. Att man kan gissa saker om ett annat land är ju ändå ett ickesvar som faktiskt inte bidrar med särskilt mycket.
Liksom ditt nonsenssnack och dravel inte för någon sak någonstans.
OM du hade läst i tråden så HADE du sett att:
- jag har stöd för det jag säger
- jag har skaffat mig den kunskapen på annat håll
Eller tror du oxå på fullaste allvar att man måste ha gjort allt för att veta?
Behöver du bryta benet för att begripa att det gör ont?
Kanske man måste ha varit på månen för att kunna berätta att det är en ogästvänlig plats utan syre och hundra grader kallt?
Men vad vet jag? Vänners egenupplevda utsagor, faktaprogram, och allmän kunskap uppsnappad här och där kanske inte alls fungerar för dig?
Så trist. Det betyder att du oxå måste ta reda på allt själv och göra alla misstag, bryta alla ben, gå på månens baksida osv osv...
Ha ett långt och spännande liv.
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph