Reservlampan kass på R1 -98

bo$ken

Radical Riders
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Trajja & H-D
Nån som vet vad som är galet när inte reservlampan lyser när reserven är "aktiv".

Glödlampan är inte kass, den lyser när tändningen slås på.

Hilfe bitte?
 
bo$ken skrev:
Nån som vet vad som är galet när inte reservlampan lyser när reserven är "aktiv".

Glödlampan är inte kass, den lyser när tändningen slås på.
Det kan vara givaren till nivåmätaren som är paj. En ganska enkel sak att fixa har jag för mig.

Min bränslenivålampa börjar lysa när jag har någonstans omkring 6-2 L kvar. Såvida man inte kör på kurvig väg då den blinkar till och slocknar. Bensinen skvalpar runt i tanken.
 
Jag har kollat kontakterna under tanken och de ser bra ut..
Är givaren/sensorn mekaninskt eller elektrisk ?
 
Last edited:
Jag har exakt samma problem på min R1a -99

ser fram mot ett bra svar från nån.... :7peta
 
bo$ken skrev:
Nån som vet vad som är galet när inte reservlampan lyser när reserven är "aktiv".

Glödlampan är inte kass, den lyser när tändningen slås på.

Hilfe bitte?

Jag tror jag har en extra nivågivare liggande som du kan låna och testa med. Ska du till Knudan imorgon eller kanske på gazz på onsdag så tar jag med den.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top