Reservdelar

MiLfEr

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2008
Hoj
Gixxer 750
Reservdelar till Suzuki vart handlar man

Tänkte köpa hem lite delar till sukan ...typ ventiltätningar .kolvringar och dylikt ...skall man beställa det från suzuki-handlaren eller finns det någon annan bra kanal.....tips...

Last edited:
Jag har beställt grejer från http://alpha-sports.com/suzuki_parts.htm. Risken finns dock att tullen lägger till ca 35% på priset(moms + tull). I mitt fall lönade det sig ändå inkluderat frakten. 1200 * 1.35 = 1620 istf priset 2100 över disk här hemma.

Jag beställer alla mina delar från www.cycle-parts.com.. Snabb och billig leverans med USPS.. Dock skickar alltid Cycle-parts med fakturan så chansen att slippa moms och tull är rätt liten...
Momsen är 25% och tullavgiften 4.5% inte 35% dock...

EDIT: Dom säljer enbart suzuki orginal delar btw..

Skall kolla upp dessa svar och se vad det kan ge...tack så länge iallfall:tummenupp

Bra att veta då jag enligt tullens hemsida kom fram till 9% i tull dvs ca 36% påslag. Nu blir det bara ca 31%.

Det skulle ju vara jätteknepigt om det var 9% för reservdelar har alltid haft 4.5% och för mindre än en månad sen pröjsade jag 4.5% för delar till busan
från staterna...
Har inte hört något om att tullarna skulle ha dubblats..
Tycker att det borde ha stått i tidningarna..
Dessvärre så kommer tullen att värdera om dollarn den 1/12 så istället för
runt 6 spänn så räknar dom nu med över 8... :(
Dom uppdaterar värdet till det den är den första varje månad nämligen..

Tror sams motor importerar utan kg knutsson som e suzukis importör i sverige. Kolla med dom, va billiga när jag köpte kuts.

Momsen är 25% och tullavgiften 4.5% inte 35% dock...
Dock får man betala moms o tull även för fraktkostnaden så om du flygfraktar så blir det effektiva påslaget ofta nära 35% ....

Dock får man betala moms o tull även för fraktkostnaden så om du flygfraktar så blir det effektiva påslaget ofta nära 35% ....

Är det en bra försäljare kan man be de kryssa i gift(gåva)rutan på fraktsedeln och skriva att den är värd under (finns en gräns men kan den inte)typ 50dollar,då ska man slippa tull och moms,själv har jag bara köpt från usa en gång men då blev det ingen avgift alls,kompisen däremot har lyckats massor med ggr med gift-rutan.:tummenupp

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna