Reservdelar till Brembo

tomas_f

tomas_f
Gick med
30 Apr 2007
Hoj
-84 Yamaha RD 350ypvs, -83 Yamaha RD 350ypvs, -80 Yamaha RS125, -81 Yamaha RS125, -08 Aprilia Pegaso Trail, 95 Ducati Monster
Har en före detta budhoj med bromsdilemma. Bromsoket är ett vanligt Brembo tvåkolvs, samma som div. XT 660, Funduro, Pegoso mfl.
Nu är det så att en av glidpinnarna är kass och förstört vid demontering.
Brembo tillgodoser inte detta som reservdel utan rekommenderar nytt ok a 7200kr, samt helt nytt kopplingsgrepp ink behållare och huvudbromcylinder istället för renoveringsats till cylindern för 3800kr.
Föga imponerande är det då detta lär vara världens vanligaste ok? Har hittat en lösning som funkar för runt 2 lax via skrotar.

Frågan är om det finns nån tredjepartslev. el liknande som jag inte hittat som faktiskt tillverkar dessa slitdelar nya?
Har kollat runt på Ebay mm.

Last edited:
Hittar en del gummidetaljer samt de vanliga grejerna som belägg osv. Saken är den att jag gärna köper grejerna på skroten.
Är bara lite tjurskallig och köper inte riktigt att Brembo inte vill sälja grejer till mig.

Pegaso trail -07. Det är glidpinnen mellan fästet och oket jag behöver, inte till beläggen. uppäten av saltet under budtiden. samt renoveringssats till huvudcylindern.
Varken Aprilia (Harley..), BMW, eller yama kunde greja detta.

Jag har gjort sådana av vanliga bultar - svarva eller slipa bort gängorna på en del.

På vinterhojar har jag desutom ändrat beläggenas inkant pinne till genomgående bult - inkant historian kan fastna
totalt på vinterhojar...

jo, hade en lösning på lut med en bult, hålet är 0,9 och gängan är m8, dvs pinnens diameter är lägre över gängan än resten. Fick inte till någonting tillräckligt bra utan svarv tack vare det.

Den här sidan hade lite småplock men alla delar presenteras inte med bild/mått så lite lurigt är det ju:

http://www.oppracing.com/category/231-brake-caliper-replacement-parts/

Skulle det kunna vara den här tro?

http://www.oppracing.com/product_display/30941-brembo-oe-brake-caliper-fixing-screw-kit-mc-10810110/

Söker man på: Brembo Part# 105442485 - så kommer det gärna upp en radda med listor, någonstans där borde den ju finnas. Kontakt med åf lär dock vara nödvändigt, om du inte har artikelnr vill säga, för att fråga om mått/gäng.

En polare körde mc bud och fick också råd att köpa ett nytt broms ok för nån bit på några gram (firman fick ju pynta), tror de var xt han körde....

Lite väl dyrt va - går alltid och improvisera

I ditt fall låter det som värt att lämna in till guldsmed o få delen med titaninläggningar o lite smaragder lego tillverkad

Där finns mängder av reservdelar som inte listas men ändå går att få tag på. Bild och/eller sprängskiss vore bra om vi skall kunna hjälpa till.

Var upp på spinnin wheel och plockade ihop en huvudcylinder och kopplingsgrepp från en gammal xt600 med ett ok från en Caponord. Funkade prima :)

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back