Reservdelar till Arai

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
Behöver en ny "sidokåpa" till min Astro RR. Fästclipset sprack helt utan anledning och det känns inte rätt att åka runt med silvertape för att visiret ska sitta. Förstår inte hur det här kan hända på en hjälm som är knappt ett år gammal. Har bytt visir max 5 gånger.

Någon som vet vart man kan få tag på denna del? Helst hos någon handlare i Stockholm eller på nätet.

/RMT

"Sidokåpa" Kan du köpa där du köper Araihjälmar.
Denna kåpa har gått sönder vid några tillfällen på mina båda Araihjälmar. (Skit kvalitet.)
Problem kan uppstå om du vill ha denna "sidokåpa" i samma lack som hjälmen, då kommer du upptäcka att Arai inte har någon som hellst koll på sitt logestiksystem. Det tog mig 10! månader att få hem "sidokåpor" till en av mina hjälmar och 7! månader till den andra hjälmen.
Handlarna brukar dock ha "sidokåpor" hemma i olackat svart och vitt samt i någon av dom vanligaste lackerna.

Last edited:
Den rätta benämningen är "visirplatta". Beställde min från MC- Varuhuset. Fick dem inom två veckor (varnade för lång leveranstid). Går inte att beställa en utan kommer i par. 390 pix för lackade. Tror det var en hundring billigare för svart.

Håller med om att det är jävligt ömtåligt. Man får inte "bruka" mycket våld för att det ska gå åt helvete:gnissla

Jahaja... har en timme kvar på min arbetsdag och sitter här med mina nya visirplattor i rätt färg o allt. RoLLERs :yoparty

Aha, så det va dig jag såg i vitt Berik ställ! Mycket cool hoj btw!

Kul att du blev nöjd!

Yup, that's me. Nu sitter plattorna på plats - synd bara att latheten slog till i morse och att jag därmed missade tuvängen..

Det blir nog ett återbesök till er i början på nästa år.. måste sko mina nya fälgar med regndäck :tummenupp

Yup, that's me. Nu sitter plattorna på plats - synd bara att latheten slog till i morse och att jag därmed missade tuvängen..

Det blir nog ett återbesök till er i början på nästa år.. måste sko mina nya fälgar med regndäck :tummenupp

Sweet! Your welcome!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...