Reservdelar snabbt?

Henke85

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
CBR 600F
Var köper man reservdelar till honda med kortast leveranstid?

Var på en mc firma och skulle ha en kopplingsvajer, en veckas leveranstid!
Är van vid 2 dagar när man köper grejor till bilen. Är det allmänt lång leveranstid på mc delar eller?

Att beställa 1 kopplingsvajer betyder att frakten är högre än kostnaden av det dom säljer. Dom går alltså back... Så för att komma undan detta så samlar dom på sig orders under flera dagar / upp till en vecka för att se till att de går plus på att ta hem det till dig.

vilka svin :rolleyes:

Tänker dom inte på att jag kanske missar en hel helg med körande?

Men då borde man kunna muta dom till att ta hem grejor snabbare mot ett högre pris.

Henke85 skrev:
2271058 vilka svin :rolleyes:

Men då borde man kunna muta dom till att ta hem grejor snabbare mot ett högre pris.

Har du beställt på lillemans i Lund? De brukar va hyfsat snabba iaf. Annars finns det ju piratdelar (antar jag att det e) på touring.se. Hade jag köpt min kopplingswire där hade jag bara behövt pröjsa hälften så mkt...

Henke85 skrev:
2271058 vilka svin :rolleyes:

Om du har bråttom och säger att du står för frakten för tex ett företagspkt så brukar man kunna ringa leverantören och be dem skicka snarast.
Annars är det lite olika hos olika leverantörer hur lång levtid det är + att vissa gör som Swedie sa.
Inte kul att betala en frakt på 100kr om vinsten på en vaijer är 39 :huvet

marten_larsson skrev:
2271345 Har du beställt på lillemans i Lund? De brukar va hyfsat snabba iaf. Annars finns det ju piratdelar (antar jag att det e) på touring.se. Hade jag köpt min kopplingswire där hade jag bara behövt pröjsa hälften så mkt...

Var hos dom på onsdagförmiddag och då sa dom kanske nästa vecka. Däremot mchuset sa att det var stor chans att jag fick den innan helgen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT