Reservdelar, Öhlins

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Jag har köpt ett par Öhlins-dämpare som jag tänkte montera på gammelhojen, men först tänkte jag ge dem en genomgång. Är det någon som sitter på ett bra tips om var jag kan hitta reservdelar/renoveringssats?
Jag skulle såklart kunna lämna in dem på firma för renovering, men jag gör gärna ett försök själv innan jag tar det steget.

Det är ett par gamla piggybackdämpare med modellbeteckning KA 204. Jag har gjort ett halvhjärtat försök att googla, men jag känner inte att jag får några vettiga träffar.

Om det finns så har nog motospeed delar, slå dom en signal i morgon då deras listor förutsätter att du vet art.nr. på delarna du behöver, har du art.nr. så kan du söka själv. :)

http://motospeed.se

Om det finns så har nog motospeed delar, slå dom en signal i morgon då deras listor förutsätter att du vet art.nr. på delarna du behöver, har du art.nr. så kan du söka själv. :)

http://motospeed.se

Tackar för det, får slå dem en signal. Eller så kan jag såklart testa med min favoritbutik IBC, de är ju också auktoriserade för Öhlins.

Det hade ju varit kanon om jag haft en sprängskiss över dämparna så jag hade kunnat söka själv, men det verkar svårt att hitta.

Är dom fyllda med gas o olja ? då kan det väl bli lite knepigt att göra det själv ,,eller?
Jag tog det säkra valet o lämnade in mina på Öhlins.

Är dom fyllda med gas o olja ? då kan det väl bli lite knepigt att göra det själv ,,eller?
Jag tog det säkra valet o lämnade in mina på Öhlins.

Jo, det är gasdämpare så det slutar kanske med att jag får lämna in dem.

Finns det någon bra sida med spränskisser och artikelnummer? Jag behöver något så enkelt som övre stötdämparlager till crossen men att hitta dimensioner och artikelnummer var inte lätt...

Finns det någon bra sida med spränskisser och artikelnummer? Jag behöver något så enkelt som övre stötdämparlager till crossen men att hitta dimensioner och artikelnummer var inte lätt...

Om det är din KTM så är väl ktmshop.se bland de enklare att hitta rätt på.

Fast nu var det ju till en Öhlinsdämpare, inte original som jag sökte.

Självklart var det så. My bad, skyller på att det varit måndag hela dagen idag.

Sprängskisser och artikelnummer är ju precis vad jag också behöver.
Jag hittade visserligen en sprängskiss för dämperiet på cmsnl.com, men det var bara för infästningen och länkaget, dvs inget för själva dämparen.

Jag har letat men de sprängskisserna verkar de hålla Hårt på...
Har inte hittat några online.

Men, de är hjälpsamma på motospeed när det gäller att plocka fram rätt del bara du vet vad du har för enhet, det är den vägen jag fått gå om jag inte velat störa killen som servar mina.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT