Reseavdrag (bil till och från jobbet)

Jag fick igenom mina avdrag utan problem. Du ska spara sammanlagt minst 2 timmar om dagen så egentligen gör du ju knappast det. Jag skulle prova i alla fall om jag vore du.

Nej enligt SL's hemsida sparar jag inte någonstans i närheten av den tiden, i verkligheten sparar jag ung. 1.50min dagligen under vår/sommar/höst och en bra bit över 3timmar under vintersäsongen. SL's tidtabeller borde ses som dålig komedi... Hur som verkar det inte vara brottsligt att göra anspråk på avdrag, så försöka skall vi göra iaf :katt

Jag kör lastbil åt ett företag som har garaget/kontoret 24mil från där jag bor. Går det att söka avdrag för 2x24mil varje dag eller är det veckopendling som gäller då istället?
Jag kanske tycker det är jättekul att köra personbil 5h om dag utöver det jag kör lastbil...:rolleyes: eller nå

Jag kör lastbil åt ett företag som har garaget/kontoret 24mil från där jag bor. Går det att söka avdrag för 2x24mil varje dag eller är det veckopendling som gäller då istället?
Jag kanske tycker det är jättekul att köra personbil 5h om dag utöver det jag kör lastbil...:rolleyes: eller nå

Kör du bil till kontoret varje dag? Annars ska du inte göra något avdrag. Skattefusk är inte okej.

Kör du bil till kontoret varje dag? Annars ska du inte göra något avdrag. Skattefusk är inte okej.
Olika, en del veckor flera gånger andra veckor inte alls. Samt till alla arb.platser där jag har lastbilen. Som har varit både i samma stad jag bor och i Uddevalla som ex.... så det varierar kraftigt...

Olika, en del veckor flera gånger andra veckor inte alls. Samt till alla arb.platser där jag har lastbilen. Som har varit både i samma stad jag bor och i Uddevalla som ex.... så det varierar kraftigt...

Då tycker jag att du sammanställer hur mycket du har kört till och från jobbet det senaste året och gör avdrag för det. :)

Då tycker jag att du sammanställer hur mycket du har kört till och från jobbet det senaste året och gör avdrag för det. :)
Lycka till.... Med mitt minne kommer jag knappt ihåg vart jag var förra veckan..
Nåja det löser sig nog

Du kan göra avdrag för bilresa, men annars gäller ju traktamentsregler eller -avdrag om Du övernattar på annan ort. Under begränsad tid har Du ju även rätt till avdrag för dubbelt boende.

Däremot får Du vara beredd på att kunna uppge vilka dagar Du befunnit Dig på resande fot. Almanacka? :)

Lycka till.... Med mitt minne kommer jag knappt ihåg vart jag var förra veckan..
Nåja det löser sig nog

Det är ju ändå så att du måste kunna bevisa de kostnader du haft och vill göra avdrag för. Läste på deras helsida "frågor och svar". Där stod något i stil med 1.tankkvitton 2.mil från besiktningsprotokoll eller vad man angett som årlig körsträcka till fbolaget. M.m.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT