Resa utomlands...

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Överallt..
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Vill ha det bästa av 2 världar, om det är möjligt..:gnissla

vill ha stor-stads-liv-höga-skyskrapor-shopping och sol-bad-paradis-turkås-blått-vatten på samma gång.
Ej, Europa, vill helst till Asien, Afrika, eller dylikt.. :yoparty
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Dubai verkar relativt najs, så om du får tråkigt köper du dig en billig Rolls-Royce och glider omkring :yoparty
 

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
Miami. South Beach är rätt så cool. The keys är fint, kan hitta "ödestränder". Samma sak med västkusten. Då du ledsnat på South Beach eller om du ledsnat på tokläckra brudar så hyr du bil och trailar runt. Daytona Bikeweek är lite kul också om man är där slutet Feb/början Mars.
 

anDURRs

Joråsåatte'
Gick med
4 Mar 2005
Ort
Gävle
Hoj
Ja
Floridas västkust (Napels, Fort Myers, Sarasota) samt Florida keys är suveränt...
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol

Mycket bra alternativ!

Klart bland de ballaste städerna jag har varit i.
Väldigt stora kontraster mellan olika stadsdelar, inte kanske ur en ekonomiskt synvinkel (även om det givetvis är så med) men framförallt hur det ser ut.

Sedan har Malaysia bra inrikesflyg till bra priser så både Borneo och Langkawi ligger nära till hands.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag röstar också på Malaysia. Kuala Lumpur är rätt ok faktiskt. Inte så rent som hemma kanske, men oändligt mycket bättre om man jämför med tex Manilla och Jakarta.
 

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
Floridas västkust (Napels, Fort Myers, Sarasota) samt Florida keys är suveränt...

Håller med. Om nu inte ts skulle vilja ha både cityliv och strand så är västkusten bättre enligt min åsikt.
Generellt så är det ju ganska billigt att flyga inrikes i Asien, så avståndet mellan stad & strand är ju bara nån timme. Peking kanske? Var nog 10-12år sedan jag var där men det var kul. Flyga till Hainan sedan, vet inget om det men verkar rätt ok?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Kan bara hålla med. Bada på Manley och Bondi beach och parta på Oxford street är nice. Men om det är ett prisvärt råd vete fan. Om jag minns rätt gick bara resan på 10 kakor. :gnissla
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Det låter som att du ska åka till Cape town. Kolla närmaste resebyrå för lite mer ingående info.
 

Weo

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Södern
Hoj
Dr350 rmz250
Dubai verkar relativt najs, så om du får tråkigt köper du dig en billig Rolls-Royce och glider omkring :yoparty

Jag arbetar därnere till och från, efter att varit där endel skulle jag inte rekommendera att lägga pengar på att åka dit på semester.
Nu skriver 4:20 iofs inte när han tänkt åka, men att åka till mellanöstern nu är definitivt fel årstid pga den höga värmen.
Åk isåfall dit under den svenska vintern då temperaturen är mer human.

Jag får hålla med de ovan, KL är väldigt trevligt, billigt är det också.
Sydney är ännu bättre, om kassan och tiden tillåter hade jag åkt dit.

Tänk på att du inte har badmöjligheter i KL, det ligger några mil från kusten.
 
Last edited:

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Tel Aviv? Verkar vara en cool huvudstad med fina stränder.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Tel Aviv? Verkar vara en cool huvudstad med fina stränder.

Tel Aviv är faktiskt riktigt trevligt även om vattnet mer lämpar sig för surfing än snorkling. Shoppingen är inte den bästa då de internationella märkesgrejer som finns inte är billigare än hemma och resten vill man inte ha. Storstadsliv är det dock gott om och det märks att nästan hela staden är byggd efter 1967. Skrytbyggen i glas och stål finns där gott om..

Utelivet är riktigt bra. Alltifrån mysiga nattcafeer längs stranden till enorma technoklubbar och ffa deras enorma utomhusklubbar längs stranden i den gamla hamnen.

Är där något man måste besöka så är det museum of arts, de har bla den största samlingen av impressionistisk konst på ett ställe.
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top