Resa till värme i sept/oktober?

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Tja everyhopa!

Jag skulle behöva komma bort en vecka för att få lite sol på kroppen och värme för själen. Eftersom jag aldrig varit närmre än Asien så behöver jag lite tips var man kan åka i september/oktober?

Har tänkt mig en vecka då jag inte har betald semester. :) Vill gärna ha så varmt som möjligt. Lugn och ro, inte det minsta intresserad av party. Dock får där gärna finnas liv, inget stendött ställe. :hihi

Tänkte ta en sista minuten, så billigt som möjligt.

Please give me some advise! Kommer kanske få åka själv om jag inte får med en kompis så gärna något land där man KAN vara ensam som tjej. :)

Tack på förhand!

Monkey

Dubai, Qatar? Ta bara på dig en Burka så finns det inte en jävel som kommer att röra dig :glömdet

Helt seriöst säger de väl att Mallorca blivit "refurbished"? Där kan du säkert vara ensam tjej med alla pensionärer om det kniper ;)

Helt seriöst säger de väl att Mallorca blivit "refurbished"? Där kan du säkert vara ensam tjej med alla pensionärer om det kniper ;)

Så länge jag slipper massa dryga aspackade 20-åringar så är jag glad. Kan tom stå ut med barnfamiljer bara jag slipper fyllesvinen.

Dubai är nice. Och du behöver inte burka där. Men i Qatar är det på gränsen.

Min bästa vän jobbar som flygvärdinna och bor i Dubai. Så jag ska dit och hälsa på henne, kommer inte vara några problem då. Men är lite tveksam till att åka till typ Turkiet o Egypten som ensam tjej.

Sök typ lägenheter eller rum och billig flygstol så kommer du ofta väldigt billigt undan. =)

Malta är riktigt bra... tog en veckas "sista sekunden" flygstol i Maj för 699:-.
Hotell kostade 22eu/natt, maten skaplig & ganska billig.

Åker du dit så ta en båttur till blå lagunen, klart värt pengen.

Malta är riktigt bra... tog en veckas "sista sekunden" flygstol i Maj för 699:-.
Hotell kostade 22eu/natt, maten skaplig & ganska billig.

Åker du dit så ta en båttur till blå lagunen, klart värt pengen.

I Maj är där säkert riktigt najs, men tycker det är lite för "kallt" i oktober. Vill ha lite varmare än vad det varit i sommar i Sverige. :)

Själv skulle jag vilja åka till Sicilien, har inte varit där.

http://www.yr.no/place/Italy/Sicily/Catania/statistics.html

Var en vecka på Sicilien förra sommaren. Det var riktigt bra på alla sätt, så det kan jag verkligen rekommendera. Vi åkte runt en del på ön och favoriten av de ställen vi bodde på var kuststaden Cefalu på norra kusten. Jag kommer definitivt åka tillbaka förr eller senare.

Jordanien är ett jävligt skönt resmål annars. Ligger tillräckligt nära för att åka till även om man bara har en vecka på sig. Kändes väldigt säkert också, men jag vet ändå inte om jag skulle rekommendera det för en ensam tjej. Det är ju trots allt ett muslimskt land och även om de flesta har en ganska civiliserad och frigjord inställning till kvinnor så finns det fortfarande de som håller fast vid medeltida ideal.

Turkiet var jag o frugan i förr förra året, jag har svårt för "kulturen" där man sliter och drar i folk o gapar o bär sig åt, speciellt mot tjejjer, men döm av min förvåning att turkiet numera lagstiftat mot detta beteende och övervakar "turiststråken" med cctv kameror och helt enkelt plockar in de försäljare osv som inte beter sig och stänger deras butiker/ barer whatever, såg ett inslag om detta på nyheterna när vi var där, vi hade en kanonsemme, vi var i alanya 1 vecka, varmt som satan :)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph