Resa till Twin Ring Motegi??

alma

#94 i någon klass...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Italienskt utan ram, BMW g450x, pw50, ttr 50, kx 65
Är det någon som har varit och kollat Moto gp på Motegi? Skulle vilja ha lite info hur man tar sig från Tokyo eller Narita till Motegi. Finns det något hotell bredvid banan?

Om du landar på Narita så är det lättast att ta Narita Express till Tokyo Central och sedan höghastighetståget Shinkansen till Utsunomiya.

Du bor lämpligast på hotell i Utsunomiya då det är en hyfsat stor stad med runt en halv miljon invånare, eller i Mito. Banan ligger mitt mellan dessa städer och det finns bara små byar runt omkring. Det finns små hotell och boenden lite här och där, men du lär inte få tag på något bra om du bokar först nu.

Det finns även ett hotell på banan, men det är uppbokat flera år framåt i tiden av Dorna's egen resebyrå som i första hand fördelar rummen till förare, teamchefer och ingenjörer, i andra hand till mekaniker och andra sluskar och inte alls till åskådare.

Om du åker till Motegi kan du vilja besöka Honda's museum som ligger alldeles bredvid hotellet. Klart sevärt.

Ok, shysst! Hur tar man sig från hotellet till banan, taxi?

Arrangören brukar ordna med busstransport för de team som bor på hotell i Utsunomiya och Mito och jag har sett liknande transporter även för åskådare. Jag vet dock inte hur man bokar plats på dessa. Kolla på banans hemsida eller med det hotell du tänker boka. Du kan säkert åka taxi också, det är inte så vansinnigt dyrt. Jag vet de som har tagit en tretimmars taxiresa direkt från Narita till Motegi och jag har för mig att det gick på runt en tusing.

Hyrbil fungerar också, i alla fall så länge du undviker den täta trafiken runt själva Tokyo. Trafiken in till banan kan också vara ganska intensiv, särskilt på racedagen. Om du ska ta en hyrbil i Japan, tänk på att du måste ha internationellt körkort.

Last edited:
Det finns en stad/ by som heter Mocka vi tog rälsbuss dit från en tågstation efter att ha åkt shinkansen och tåg till någon ort jag inte kommer ihåg namnet på.
Från Mocka tar man rälsbussen vidare efter att vi sovit på ett väldigt japanskt hotell med vassmatta på golvet alltså ingen säng.... cool upplevelse vidare till motegi och där kunde mna antingen ta taxi till banan eller gå.

Men sök på mooka Efter race tog vi buss till Tokyo
spendera inte bara tid på racce dagen utan se för guds skull till och vara där under träningarna med och gå runt o kika på alla coola tält och utställningar samt försäljningsstånd runt banan. och vad du än gör Gå in på Hondas museum. där finns både bilar motorcycklar och f1 bilar... Doohans och rossis hojar står där mm. Superfint museum som du inte får missa. ÄR man där någgra dagar kan man ta rälsbussen fram o tillbaka ca 60 min tar det. se till att ha karta med dig mkt står inte på engelska ev få hotellnamnet nedskrivet med adress på japanska...
Ska se om jag hittar adressen till där vi bodde.
MVH
Magnus

https://maps.google.se/maps?saddr=T...exp=0&noal=0&sort=def&mra=ls&t=m&z=10&start=0

När ja va där o tävlade så tog vi taxi. Vi hade då förberett med papper på hotellets namn osv på Japanska så förstod de ganska fort. Att försöka prata engelska med den är som att prata med en vägg...:smasha

Bifogat

• PICT3894.JPG
    PICT3894.JPG
    189 KB · Visningar: 85
  • PICT3913.JPG
    PICT3913.JPG
    213.2 KB · Visningar: 84
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...