Resa till MotoGP Mugello bokad!

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Är det någon som varit där förut? Skulle gärna vilja ha lite tips om vilken läktarplats som är bäst att boka eller om det räcker med att bara sitta på grässlätten på något bra ställe.

För er som är intresserade att veta så kostar ett 3 dagars pass 130 €. Läktarplats på tävlingsdagen 40-80€

Länk till banan: http://www.mugellocircuit.it/english/gran_premio.htm

mikcar skrev:
Är det någon som varit där förut? Skulle gärna vilja ha lite tips om vilken läktarplats som är bäst att boka eller om det räcker med att bara sitta på grässlätten på något bra ställe.

För er som är intresserade att veta så kostar ett 3 dagars pass 130 €. Läktarplats på tävlingsdagen 40-80€

Länk till banan: http://www.mugellocircuit.it/english/gran_premio.htm
Jag har bara stått utanför staketet och kollat (Schumacher tränade så banan var stängd) så mina observationer har inget större värde men något svar skall du få.

Bana är väldigt kuperad och du kan nog inte räkna med att se mer än en mindre del av den. Den kurvigaste och roligaste delen är det nordvästra partiet alltså vid Scarperiakurvan. Jag tror att RR-bilden på din länks förstasida är tagen därifrån. Ett alternativ är sluttningen vid Casanovakurvan där det finns en slänt. Jag är dock lite osäker på hur bra du ser det kurviga, västra partiet därifrån.

Ta med dig mycket dricka för det kan bli fruktansvärt varmt i solen. Det var ~33 grader varmt när jag var där.

Ha kul! Det är ett fantastiskt landskap ni kommer till :tummenupp

Correntaio är ett populärt ställe att krascha på. Från läktaren utanför den borde du kunna se hyfsat mycket. Dessutom har du en storbild att glo på där.

Mattias skrev:
Correntaio är ett populärt ställe att krascha på. Från läktaren utanför den borde du kunna se hyfsat mycket. Dessutom har du en storbild att glo på där.
Hmmm... Minns kanske fel men jag tror att man inte ser mycket mer än den kurvan därifrån. Storbild är ett plus däremot.

Bingo skrev:
Hmmm... Minns kanske fel men jag tror att man inte ser mycket mer än den kurvan därifrån. Storbild är ett plus däremot.

Ok, tack för tipsen, guld värt! Lustigt nog så verkar inte Correntaio gå att förboka... :confused:

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien