Resa till LA samt Las vegas Motorturism?

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
Åker till us and A på måndag 3e sep, ska fara runt lite, de ställen där vi kommer vara längst är LA och Las vegas, motornörd som man är så skulle man ju vilja gå på nåt häftigt på dessa destinationer, vi har tillgång till bil men jag vill inte lägga en hel dags körande för att titta på nåt museum osv. att hyra någon form av HD eller liknande och cruisa runt finns redan med i beräkningarna men hade varit skoj om någon kunde tipsa om något sevärt, typ Jese james garage osv

Ärligt talat så är LA en big letdown.
Knarkare och smokeshops överallt, vilket ju är "skoj" om man åker dit för det....

I övrigt rätt mycket misär i LA.

Vegas däremot är skitfett! Se till att checka in klubbarna och inte ute på gatorna då det är skoj i 2 timmar kanske, men klubbarna är det bästa jag varit på!
Kolla på Encore och Surrender alltid bra artister som uppträder. Bikini-kvällar o.s.v

I LA Är tanken att se muscle beach samt golds gym och träna på dem bägge, annars blire vanliga svensson utflykter samt sol och bad, i vegas är det party party som gäller det har jag koll på, dock åker jag med frugan så får hålla sig i skinnet lite :tungan

enda jag kan komma på i vegas på rak arm las vegas raceway som motorutflykt samt ev hyra dunebuggys ocg sprätta lite i öknen, aja, får la se hur det slutar, kanske sitter nerrökt de 5 dagarna vi är där haha :D

Nu vet jag inte hur länge du ska stanna i USA men den 28 sep så är det NASCAR Camping World Truck Series Race på las vegas motor speedway! Har själv tänkt att besöka det eventet.
Om ni kommer fram till usa den 3sep så får du tänka på att det är labor day här då! och det mesta är stängt. Tänkte ifall ni ska hyra en hyrbil eller liknande se till att ha klart det i förväg. :)

Muscle beach är bara att glömma. Jag skulle själv dit och träna, var så sjukt laddad med all historik som finns... men bara knarkare på hela strandpromenaden.... :(
Golds däremot ligger ju lite utanför, testa det!

När ni är i LA så se till att köra till San Diego istället! Festa lite på "Gas Light" och ner till beachen där, sjukt bra liv och mycket lugnt. Sjukt fint! Ska själv kolla lägenhet där.

I LA Är tanken att se muscle beach samt golds gym och träna på dem bägge, annars blire vanliga svensson utflykter samt sol och bad, i vegas är det party party som gäller det har jag koll på, dock åker jag med frugan så får hålla sig i skinnet lite :tungan

enda jag kan komma på i vegas på rak arm las vegas raceway som motorutflykt samt ev hyra dunebuggys ocg sprätta lite i öknen, aja, får la se hur det slutar, kanske sitter nerrökt de 5 dagarna vi är där haha :D

Tradigt med alla pundare, men får la se med egna ögon när jag kommer dit, vi åker från vegas den 22e, o jepp hyrbil e fixad, dock ska vi till new york först o ska va där i typ 3 dagar utan bil, sen blir det flyg till san fransisco

Tack tipsen =)

Tribecca gym i NY är riktigt bra. Golds på manhattan är väl inte att hurra för.
Annars Powerhouse gym men tar en o en halv timme dit om ni är mitt i smeten.

Dra upp till meat-district i NY och ät o sen ligger alla klubbarna bekvämt på gatorna där :)

San Diego kan jag också rekomendera, en väldigt fin biltur från LA på highway 1!
Sen i San Diego är det väldigt bra festliv, tisdagar är det taco tuesday och då är typ alla ute! Samma på torsdagar då är det thirsty thursday. Bor själv för tillfället i PB i San Diego där det är lite softare än downtown San Diego, man går till krogen i samma kläder som man surfar i :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park