2601741 1: det är ett muslimskt land, så det är inte så lajbans. räkna inte med något Ibiza hålligång. shysst snorklingsvatten dock.
2: dom har sämst sprit i världen eftersom dom inte dricker själva, bara inhemskt. ölen är sämre än amerikansk, köp med så mycket du kan från taxfree å smyg in det på hotellet (det är alltså förbjudet) kalashnikov försedda vakter vid alla finare hotell.
3: har ni ett fint hotell så stanna där, finns inte ett jävla skit att se förutom sopor, hela landet är en sopstation. du kommer förstå vad jag menar.
dagsresorna till Kairo och konungarnas dal är värda att åka på.
OBS! Kairo kommer att göra dig mållös jag lovar, en sorts obeskrivlig skräckblandad förtjusning, skulle tro att Kairo är Jordklotets armhåla eller rövhål....
4: köp magmedicin direkt för ni kommer alla bli magsjuka, bakteriedödande och förstoppande.
5: Egypten liknar fan inget annat land jag varit i, helt enkelt en soptipp med fattiga araber som är fruktansvärt påträngande. hoppas för eran skull att ni valt ett fint hotell som ligger direkt vid havet, på så sätt slipper man övriga landet (om man vill) men det rekommenderar jag iaf.
Jo jag vet, jag är fruktansvärt negativt inställd till Egypten, men det finns iaf ett ljus i mörkret! SNORKLING, dom har världens finaste snorklingsvatten. med lite tur finns det fina korallrev vid hotellet, det hade vi!