Resa bort v.44. Vart då?

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Hej!

Jo, en resa a´la familjestyle skall ske v.44.

Jag, syster, far, bror och hans flickvän är det tänkt att bli. V.44 måste det vara eftersom systern har sitt höstlov då.

Det finns inte många krav egentligen. Det ska vara varmt, hyfsat fräscht och skapligt bra käk. Inget party-all-night-long-ställe heller som ni kanske förstod Trevliga människor underlättar ju också.

Men vart ska man åka såpass sent för att det ska vara hyfsat varmt och inte helt stendött?

Grekland, kallt?

Turkiet kanske? Dit vore det skoj att åka!

Vill nog helst ha specifierat hotell med så man åtminstonde hamnar på samma ställe. Eller funkar det bra med ospecat? :confused:

Har försökt kika omkring lite men man blir ju inte klok. Erfarenheter sökes!

Mvh J

Ett ställe som jag gärna åker till är en liten stad i Spanien, den är lugn men mycke krogar och resturanger, jag tror att du skulle ha c:a 25-27 grader på dagarna där.

Staden ligger c:a 5 mil öster om Malaga och heter Nerja.

Infosida om staden
Vädersida

Lägenheter

Bilderna är tagna när jag var där i februari.

Bifogat

• N1.jpg
    N1.jpg
    154 KB · Visningar: 118
  • N2.jpg
    N2.jpg
    167.9 KB · Visningar: 110
  • N3.jpg
    N3.jpg
    115.5 KB · Visningar: 114
  • N4.jpg
    N4.jpg
    144.8 KB · Visningar: 108
  • N5.jpg
    N5.jpg
    145.7 KB · Visningar: 113
  • N6.jpg
    N6.jpg
    109.2 KB · Visningar: 118
Last edited:
BERLIN!
Helt underbar stad, mkt att se och förvånansvärt billigt!
Oavsett vad man söker så finns det.
Är det inte roligare att åka på en stadssemester där man får lite kultur och kul än bara solbada och kn**a?
Åk, ni kommer inte attångra er.

Annars Amsterdam, men vissa tror att det bara handlar om knark.
Synd, för den stan är helt fantastisk också.

Ser ju klart nice ut!

Vilken tid var ni där?
Är det generellt att det är såpass varmt på detta stället eller har du upplevt det bara när just ni var där? Man vill gärna att det ska vara hyfsat varmt. :gnissla

Pris? Sista minuten eller charter?

BERLIN!
Är det inte roligare att åka på en stadssemester där man får lite kultur och kul än bara solbada och kn**a?

Berlin är säkert intressant att se, men det är inget resmål för oss just nu.
Syftet är helt enkelt att sola och bada, inget annat.

Vet inte om de delar av familjen som ska med är så intresserade av att nulla i ett främmande land. :gnissla

Jag ska alltså inte på suparsemester med polarna, då hade jag inte frågat. :hihi

Last edited:
Eller Nice! Där kan man fladdra omkring i skitbra hostels för ingen peng alls och bara njuta av att havet inte syns pga alla kullar... :tuttar

Men hostel kanske inte är så kul jämt...

Ser ju klart nice ut!

Vilken tid var ni där?
Är det generellt att det är såpass varmt på detta stället eller har du upplevt det bara när just ni var där? Man vill gärna att det ska vara hyfsat varmt. :gnissla

Pris? Sista minuten eller charter?

Jag uppdaterade mitt inlägg nu..

Staden ligger ju på Solkusten i Spanien

Vi, Jag å frugan, har varit din två år i rad i början på februari och vädret där då brukar vara som en normal sommardag i sverige, c:a 20-24 grader och det är lagom i mitten på vintern.

Last edited:
Ett ställe som jag gärna åker till är en liten stad i Spanien, den är lugn men mycke krogar och resturanger, jag tror att du skulle ha c:a 25-27 grader på dagarna där.

Staden ligger c:a 5 mil öster om Malaga och heter Nerja.

Infosida om staden
Vädersida

Lägenheter

Bilderna är tagna när jag var där i februari.

Det verkar rätt kallt där när vi ska dit, om man ska lita på detta. http://www.wunderground.com/history...tml?req_city=NA&req_state=NA&req_statename=NA

Eller Nice! Där kan man fladdra omkring i skitbra hostels för ingen peng alls och bara njuta av att havet inte syns pga alla kullar... :tuttar

Men hostel kanske inte är så kul jämt...

Hehe, det låter rätt bökigt? Som sagt, hade jag åkt med kompisar hade det varit rätt enkelt.
Men nu ska det mesta vara serverat liksom och avkoppling skall åtnjutas.

Jag uppdaterade mitt inlägg nu..

Staden ligger ju på Solkusten i Spanien

Vi, Jag å frugan, har varit din två år i rad i början på februari och vädret där då brukar vara som en normal sommardag i sverige, c:a 20-24 grader och det är lagom i mitten på vintern.

Hmm, då torde det vara rätt varmt där när vi ska åka. Men i snitt hade det varit 17 grader som max-temp och 4 grader (!) i snitt som min-temp enligt väderlänken?

Last edited:
Det verkar rätt kallt där när vi ska dit, om man ska lita på detta. http://www.wunderground.com/history...tml?req_city=NA&req_state=NA&req_statename=NA

Hehe, det låter rätt bökigt? Som sagt, hade jag åkt med kompisar hade det varit rätt enkelt.
Men nu ska det mesta vara serverat liksom och avkoppling skall åtnjutas.

Det är ju med vädret där som i sverige, man kan inte garantera något.
När vi var där i februari så hade vi inte en dag under 22 grader men enl. weben var det +12 grader???

Vill man ha GARANTERAT varmt så ska ni nog till Egypten eller nå sånt, Thaland är ju lite långt bort för en vecka dock...

Det är ju med vädret där som i sverige, man kan inte garantera något.
När vi var där i februari så hade vi inte en dag under 22 grader men enl. weben var det +12 grader???

Vill man ha GARANTERAT varmt så ska ni nog till Egypten eller nå sånt, Thaland är ju lite långt bort för en vecka dock...

Nej naturligtvis inte, då får du som man säger åka bort en bra bit.

Haha, ja det verkar ju tillförlitligt. :gnissla

Hmm, det kanske är ett bra alternativ ändå. Tack så mkt så länge!

Nej naturligtvis inte, då får du som man säger åka bort en bra bit.

Haha, ja det verkar ju tillförlitligt. :gnissla

Hmm, det kanske är ett bra alternativ ändå. Tack så mkt så länge!

Ett tipps bara..

Om ni funderar på att ev. åka dit så kolla länken "Lägenheter" som jag hade i första inlägget.
Ni kan få en lägenhet för sex pers för 320€ för en vecka!!! Alltså c:a 3300sek och det är f*n billigt, men då får ni bädda själva :D

Jag hyrde denna första året jag var där och den var helt ok.

om du hittar ett ställe där som verkar intressant så hör va dej så kan jag derätta hur läget är där, jag har en bra orienteringsförmåga och hittar när nere som om jag bodde där.. :D

Ett tipps bara..

Om ni funderar på att ev. åka dit så kolla länken "Lägenheter" som jag hade i första inlägget.
Ni kan få en lägenhet för sex pers för 320€ för en vecka!!! Alltså c:a 3300sek och det är f*n billigt, men då får ni bädda själva :D

Jag hyrde denna första året jag var där och den var helt ok.

om du hittar ett ställe där som verkar intressant så hör va dej så kan jag derätta hur läget är där, jag har en bra orienteringsförmåga och hittar när nere som om jag bodde där.. :D

Det finns ett önskemål av bror min och hans tjej om att bo i en egen lägenhet, fråga mig inte varför. :brynad

Jewlar, den du länkade till såg riktigt schysst ut!

Absolut, det ska jag göra! Ska kika lite på resebolag och se om det är någon som eventuellt vill ta en dit också för rimliga pengar.

Pensionärvarning men Madeira. Klimat året runt som en bra svensk sommar. Det kan regna men torkar upp inom nån timme. Inget party, men bra sol o bad möjligheter och som gammal engelsk semesterö snackar alla engelska. Käket schysst o priserna schyssta.

Kolla in Prag.

Billiga att resa dit, biligt att bo där, bra priser på mat, och massor med öl.
Sen finns det hur mycket som helst att se på.

BERLIN!

Kn**a?! :skrämd Kolla vilka Jonathan ska åka med, har du alla indianer i kanoten Jesseboy?

Åter topic:
Jag tipsar om Kanarieöarna. Inte för långt, och riktigt varmt om man har lite tur, annars behöver man jeans på kvällen. Sunwing på Gran Canaria är OK liksom Sunwing på Teneriffa. Jag var där 2007 resp 2008, 2009 blir det Lanzarote, sista veckan i november, ska bli skönt att slippa blötsnö och blåst... :yoparty

Edit: Käket är bra på nämnda hotell och det är underhållning på kvällen. Sen somnar man gott.

Last edited:
Kn**a?! :skrämd Kolla vilka Jonathan ska åka med, har du alla indianer i kanoten Jesseboy?

Åter topic:
Jag tipsar om Kanarieöarna. Inte för långt, och riktigt varmt om man har lite tur, annars behöver man jeans på kvällen. Sunwing på Gran Canaria är OK liksom Sunwing på Teneriffa. Jag var där 2007 resp 2008, 2009 blir det Lanzarote, sista veckan i november, ska bli skönt att slippa blötsnö och blåst... :yoparty

Edit: Käket är bra på nämnda hotell och det är underhållning på kvällen. Sen somnar man gott.

Menar det. Incest är bäst när det är fest. :gnissla

Jo Kanarieholmarna har funnits i tankarna, men alla har varit där en gång redan och det känns lite svennebananigt liksom.
Men visst, är man ute efter sol och bad så är det ju nära till hands och billigt.

Åk till Tierp. Skåne ska vara fint så här års. :mattias

Keften! :mad:

Last edited:
Menar det. Incest är bäst när det är fest. :gnissla

Jo Kanarieholmarna har funnits i tankarna, men alla har varit där en gång redan och det känns lite svennebananigt liksom.
Men visst, är man ute efter sol och bad så är det ju nära till hands och billigt.

Keften! :mad:

Var där för x antal år sedan och tyckte inte det var speciellt billigt :gnissla

(bortkastade pengar i mina ögon och jag längtar inte tillbaka dit.)

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D