RepsolFighter - the byggtråd

Går det bli av med h.i.s.s-enheten (immobilizer?)? Den tar för stor plats för den nya placeringen.

Min erfarenhet när det gäller bilelektronik är att inget är omöjligt. Jag hade gett mig iväg till något ryskt/polskt eller dylikt forum och letat. Självklart kan du även kika på tyska/engelska forum.

Min erfarenhet när det gäller bilelektronik är att inget är omöjligt. Jag hade gett mig iväg till något ryskt/polskt eller dylikt forum och letat. Självklart kan du även kika på tyska/engelska forum.

Hade man känt lite kufiskt folk så hade dom säkert haft en lösning. Huvuduppgiften för HISS´n är väl att den inte ska gå att kringgå särskilt enkelt. Eventuellt hittade jag en lösning vid 1-hugget i natt.

Fan designen börjar ta form, vet inte om jag vill breifa den med bilder riktigt än. Blir den sågad tappar jag förtroendet för den :-/

Kan någon ge exempel på ett snyggt framlyse till en streetfighter. Jag har ett par ideér men vore kul att få se någon annans. Länka va fan som helst.

Jajjemen, det vet jag :). Sällan under 1 paket i veckan under offseason. Men jag undrar vad du tycker är snyggt för lyse på en streetfighter som är byggd på en sporthoj.

skulle jag själv bygga en streetfighter så ligger nog mt-03 lyset väääldigt högt på listan :
http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-MT...63?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3f31de4fd7

Precis, skitsnygg! Jag har övervägt nåt liknande (faktiskt missat just den du länka), samt även dubbla runda av mindre storlek (absofuckinlut inte ovanför varandra, utan jämte.. lite oldschoolstuk).

Men jag beställde denna igår kväll - "Länk till lyse på ebay" Mest för att kunna jämföra och testa olika stilar. Skulle det kännas vettigt med det stuket så är det du skickade länk på ungefär samma stil men betydligt snyggare, så det får det bli i såna fall!

Vad exakt gör denna vakumgrejen (vacum-chamber)? För den som inte ser det så är den placerad till vänster. I höjd med kylarn. Håller den ordning i vevhus, eller är det bränslerelaterat? Följfrågan är, fimpa, bygga om, flytta långt bort?

Vacum.jpg

Förutom en tjock stam som går till original instrumentering samt lysen, så är elen jävlar i mig klar nu. Den stammen ska eventuellt ersättas med ny dragning, alternativt förlängas.

Måste även byggas ett fäste för ECU´n, i dess nya bohag. Tight blir det! Men en massa centraliserad vikt :banana och inget tjafs som syns.

Vad exakt gör denna vakumgrejen (vacum-chamber)? För den som inte ser det så är den placerad till vänster. I höjd med kylarn. Håller den ordning i vevhus, eller är det bränslerelaterat? Följfrågan är, fimpa, bygga om, flytta långt bort?

View attachment 401776

Den hör till styrningen av spjället till luftintaget, sök på flapper mod så får du några fina beskrivningar.

Va fasen, det är tydligen nåt många gör. Avlägsnar denna "...with stock ECU's will have equal & maybe even better results..."

En del snyggar till luftintaget lite också, tar bort allt onödigt skräp, lite billigare än att köpa HRC-tunneln :)

MT03 lyktan kostar 850:- på Yamaha Center som original. Så det är ingen vinst att köpa på Ebay.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman