Replicahjälm?

Holke

Sporthojsnörd
Gick med
11 Oct 2007
Hoj
Cagiva V-Raptor 1000 -04
Har en gammal Bellhjälm liggandes i förrådet, köpt runt 95-96. Har för mig att det ska vara en replicahjälm. Någon som känner igen den och i så fall vems hjälm är det en replica av?

Bifogat

• DSC03105.JPG
    DSC03105.JPG
    130.4 KB · Visningar: 53
  • DSC03106.JPG
    DSC03106.JPG
    135.4 KB · Visningar: 49
Någon av dom här snubbarna?

prcartoon.jpg

Jag hittade snubben, men han passar utan hjälm så du kan behålla den:

superhero.jpg

Last edited:
Den avartaren tillkom efter en diskussion gällande en blocketannons. Hojen finns faktiskt på riktigt.

Bart Simpson på syra goes transformers...

Japp, kåpan säljs av en tysk tillbehörsfirma, jag har redan planerat in ett Café bygge på en gammal Suzuki 250 med kantig tank och den kåpan!

(Den blir givetvis gul, tro inget annat)

Bifogat

• BigBart.jpg
    BigBart.jpg
    74.6 KB · Visningar: 40
Last edited:
Japp, kåpan säljs av en tysk tillbehörsfirma, jag har redan planerat in ett Café bygge på en gammal Suzuki 250 med kantig tank och den kåpan!

(Den blir givetvis gul, tro inget annat)
De har även en svensk återförsäljare. Åter försäljaren skriver "Tuff gaffelmonterad toppkåpa" i beskrivningen på sin hemsida. 2695kr kostar den, så den borde ju ungefär dubbla värdet på en Suzuki 250.

De har även en svensk återförsäljare. Åter försäljaren skriver "Tuff gaffelmonterad toppkåpa" i beskrivningen på sin hemsida. 2695kr kostar den, så den borde ju ungefär dubbla värdet på en Suzuki 250.

Vem är återförsäljaren, dom borde fan sponsra mig med både kåpa och lämplig skithoj att sätta den på!

Vem är återförsäljaren, dom borde fan sponsra mig med både kåpa och lämplig skithoj att sätta den på!
http://www.s-racing.se/
På sin hemsida så har de även en bild på både en GSX1400 och en XJR1300 utrustade med en såna där kåpor. Tyvärr ingen av de som är gul dock.

Visst är det en replicahjälm, det är Jamie James hjälm !

Jamie James körde i Superbikeserien för Vance&Hines teamet i USA, 91-96. Hojen dem använde var en Yamaha OW 01.
Jamie är inte längre aktiv utan driver en egen skola där man lär folk att köra hoj. Låg även bakom Scott Russel´s comeback på Daytona sist (-08). Han fixade fram en R1´a åt Scott och hjälpte till med det praktiska. Dem är kompisar från förr.
Har haft sporadisk mejlkontakt med Jamie James och till sist, spar hjälmen !

/ Peter

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey