Repiga ljuddämpare

jim123

Medlem
Gick med
10 Apr 2005
Hoj
Suzuki DL 1000 v-strom-03
Hej har nyligen köpt en DL 1000 v-strom 2003 års modell troligen har det suttit packväskor på den för det är märken på båda ljuddämparna :död. Jag undrar om det finns något sätt att snygga till dom tacksam för tips!!!:Bugar

Vad vill du ha för finish? Borstat eller blank?

ok hur går jag till väga för att få en ny borstad yta som är lätt att underhålla?

ser finfint ut polerade du för hand tog det lång tid ? berätta gärna mera så kanske jag kan lyckas lika bra tack på förhand:tummenupp

ser finfint ut polerade du för hand tog det lång tid ? berätta gärna mera så kanske jag kan lyckas lika bra tack på förhand:tummenupp

japp polerade för hand. Tog den grova duken först och sedan medium och sen den fina. Tog kanske en halvtimme eller så. Men det dammar ganska bra så stå gärna ute. :)

Om man vill ha de blanka då? Hur gör man då?

Då går det att köra med slipdukarna. Och sen polera med autosol och lumpskiva.
Men om du vill få riktigt puts så kör du med våtslippapper. Först 400 sedan 600, 800, 1000, och avslutar med 1200. Viktigt att byta vattnet i mellan så man inte blandar ev korn som har släppt från ett grovt papper till ett fint.
Papprena klipper du upp i lagom stora bitar och låter dom dra i vatten i minst 10 minuter innan du slipar.

Sedan går du på med autosol antingen för hand eller med en lumpskiva.

http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=414&iItemId=88304 Tycker den fungerar riktigt bra.

Efter det ska du ha en riktigt bra glans. Som framgafflarna till min hyndrasufemma jag hade.

Bifogat

• P1130027 copy copy.jpg
    P1130027 copy copy.jpg
    141.1 KB · Visningar: 58
Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back