Reparera/sälja/skrota vraket?

MCist

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
En lila
Hej.

Har en sliten XT400 årsmodell antik (typ -85 eller nåt) som inte startar längre. Förmodligen har något skurit och motorn är nog väck. I övrigt tror jag att den är i hyfsat skick. :nicka

Går det att få tag på motor till ett sånt här gammalt skrälle eller är det bara skrota?
Eller går det att sälja på blocket till någon entusiast, och isåfall för hur många enkronor?
 
1. Tycker du om den?
2. Vad är den värd? Pris på blocket tex...?
3. Vad kostar en motor. Om du hittar en.
4. Vad hade MacGyver gjort?
Själv hade jag sålt "skrotet" som reservdelar.
 
1. Tycker du om den?
2. Vad är den värd? Pris på blocket tex...?
3. Vad kostar en motor. Om du hittar en.
4. Vad hade MacGyver gjort?
Själv hade jag sålt "skrotet" som reservdelar.



1. Den har sin charm, diffus, men dock. Men framförallt skulle den funka som ett komplement till en gatuhoj.

2. En fungerande är väl värd runt 10 papp kanske...? Men den är som sagt ej fungerande för tillfället så värdet blir ju väldans hypotetiskt.. :va

3. Hittar ingen, vet dock inte var man ska leta förutom typ blocket och här... Så kostnaden är jag också nyfiken på.

4. Mitt tips är att han hade löst problemet.
 
Ok, tack för det "budet"... :rolleyes:

Ska fundera lite på det, men har fått ett byteserbjudande som kanske lockar lite mer...

Eller så ger jag mig på att fixa den själv trots obefintliga förkunskaper. :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top