Reparera en crosskick

wheelieman

I 300 kan ingen höra dig skrika
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Den enda jag har kvar står i bokhyllan
Hej!

Har en Suzuki RMX 250 som kicken är utsliten på, funderar på om det går att reparera det här eller om det är beggat/nytt som gäller.

Någon som har erfarenhet eller förslag?

Bifogat

• Kick 002.jpg
    Kick 002.jpg
    216.7 KB · Visningar: 252
  • Kick 001.jpg
    Kick 001.jpg
    130.2 KB · Visningar: 186
Vad är felet? Allt går att reparera, beror bara på hur händig man är!

den vill inte stanna i sitt infällda läge lr?
Skruva ur den stora stjärnskruven på kicken helt, då ska de gå å lyfta den rakt upp. å inuti där ska de vara en kula å en fjäder, de är troligtvis ganska utslitet :D

Men som sagt skruva bort å kolla skicket.

Ser ut som att du skulle behöva spänna fjädern till kulan också istället för stoppet som sitter där för att den inte ska åka ut. :D

Den är helt enkelt utsliten.
Om ni tittar på delen som går ut från kickaxeln så ser ni att klacken som kicken ska stanna emot när man fäller ut den är nedsliten, vilket resulterar i att själva pedalen går för långt ut.
Och när man kickar så har man alltså en nedåtgående vinkel på pedalen vilket resulterar i att man slinter väldigt lätt som i sin tur resulterar i fina blåmärken och en ramsa med svordomar som man ej visste att man kunde:rolleyes:

Funderade på att köpa ny men den kostade tydligen över 1000kr, funderar därför på om det går att reparera...
Någon som har en beggad liggandes?:)

Du får helt enkelt ta bort den, och sedan ta den på rullen, gärna i uppförsbacke. Du behöver motionen! TJOCKIS! :mad:

Vilket sätt.... komma här och döma andra efter sig själv:D

Puss i ljumsken på dig, när kommer din crolle så att du kan börja motionera av dig ditt sidfläsk då:pannkyss

Har haft en -88 RM med likadan kick och det är en skitkonstruktion men vad kan man begära av Suzuki?

Jag svetsade på lite material på stoppen för att få rätt lutning och gängade på en mutter längst ut på kicken för att få lite bättre grepp för foten.
Så blev den ju glapp kring axeln också för det är i stort sett omöjligt att få det tätat från smuts som slipar ner lagerytorna. Jag gjorde busning i mässing men den höll ju inte heller.

Till slut hittade jag en stålkick från en TDR250 i mina gömmor som jag modifierade så att jag kunde montera den på orginalaxeln.

Den hojen var i stort sett ny när jag köpte den dock inte 10 år senare när jag sålde den...

Om du spanar runt lite kanske du hittar nån Suzuki med stålkick som passar? Kanske nån av DR-modellerna?

Vilket sätt.... komma här och döma andra efter sig själv:D

Puss i ljumsken på dig, när kommer din crolle så att du kan börja motionera av dig ditt sidfläsk då:pannkyss

Man känner andra, som man känner sig själv. :tummenupp

Crolle? Om du hittar en ram, utan motor, så kan jag knuffa runt den i motionssyfte på närmaste bana. Lär ju varva dig ändå! :D

Man känner andra, som man känner sig själv. :tummenupp

Crolle? Om du hittar en ram, utan motor, så kan jag knuffa runt den i motionssyfte på närmaste bana. Lär ju varva dig ändå! :D

Put your money were your mouth is..:!!!

Du är välkommen ut och försöka, skulle rekommendera ngt med mycket motor i så fall om du ska kunna släpa dig runt banan...:)
Lovar att inte damma ner dig för mycket när jag varvar dig:)

Put your money were your mouth is..:!!!

Du är välkommen ut och försöka, skulle rekommendera ngt med mycket motor i så fall om du ska kunna släpa dig runt banan...:)
Lovar att inte damma ner dig för mycket när jag varvar dig:)

Så stor mun har jag ej!

Nu pratade vi faktiskt om att få motion, ej någon motorassisterad fjolltävling.

Samma på min Rm -06...tok glapp.

Det är nytt som gäller och det är tyvärr inte billigt. Typ 1300-1400 fick jag pris på tror jag.

Kicken på min gamla kx ifrån 92 är som ny. Det kan ju bero på vilken kickteknik man har också.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D