Reparera borrade ljuddämpare?

höger3.jpgvänster3.jpg

Så ser det ut i dagsläget. Nerslippat, ska dock göra en till strykning då det inte är helt jämnt och efter det lacka.
Gick igenom besiktningen utan problem och verkar vara tillräckligt värmebeständigt för att inte bubbla eller smälta, lätt att slipa, dock väldigt rinnigt innan det härdat.

Har du provat att besiktiga som den är? Orkade inte byta förra året och kom igenom med en avsågad och galet ljudlig dämpare. Ibland kan man ha tur och en ombesiktning är inte dyr!

Nej prövade aldrig besiktiga utan då man även kan åka på flygande besiktning, och hojen ifråga är till för övningskörning bland annat så vill jag inte riskera det.

Vx800 superskön att köra, hade dock velat haft lite mer effekt i den.

Föredömligt jobbat. :tummenupp

Om du låter det härda ett par min innan du stryker på så rinner det inte så mkt.

Det självklara svaret är ju att svetsa men eftersom frågan ställs så antar jag att det är andra alternativ som söks så Klipp till en plåtkona som passar perfekt och popnita fast.

Prövade vänta för att det skulle härda, samma resultat. Beror nog mer på vilket man köper, den jag köpte hade härdningstid på 4-5 timmar och så länge orkar jag inte vänta :fyllisar

Starkaste jb,n är den som härdar på 24 timmar.. går alldeles utmärkt att använda i avgasporten på 2T utan att släppa från aluminiumen.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra