Reparationstips, Malmö

Ravens

Har ny hoj :)
Gick med
28 Jul 2008
Hoj
BMW F800R
Hejsan

Vurpade med hojjen igår så nu behöver den fixas upp lite och jag har ju inga skills med sånna grejjer, det är väl dock inga stora ingrepp som behöver göras, avbruten fotpinne, böjd fotbroms, krökt kylare etc..

Har ni erfarna krashare ifrån skåne några tips på bra ställen att reparera hojjen?

Ja känner till MC-huset och EBOS här i malmö, har någon några erfarenheter av dessa ställen?

Tackar..

Jag har aldrig hört ngt bra om mc-huset så själv skulle jag köra till ebos, där blev jag väldigt bra bemött när jag var där i ett ärende.

Ebos har jag hört bra om. Lindströms motor är bra också efter egen erfarenhet.

Fanns en tråd för ett tag sedan som handlade om att Ebos sålde krashade hjälmar.. Vet inte om det reddes ut men medlemmar på shoj hade fått sin hoj + utrustning omhändertagen av Ebos efter vurpa och sedan efter att fbolaget löst ut samtliga pinaler befann sig samma hjälm på annons på blocket, foto taget utanför Ebos. I mina ögon är de skojare. MC-Huset tar sjuka överpriser, själv har jag bara hört gott om Mitonga i Lomma och har själv goda minnen från dem.

@boffe
nu när du säger det...
den enda gången jag har varit i kontakt med ebos är när jag köpte ett par framflyttade begagnade fotpinnar till min gamla hoj, de var helt klart krashade.

Det får väl vara värt besväret att åka till staffanstorp verkar det som..

Trisst att läsa att du råkat vurpa. Men tur att du inte slog sönder mer på hojen eller dig själv.

Frågan är om du vill fixa hojen snabbt och "billigt" eller om det är sprillans nya prylar du vill ha.

Men en första tanke är:
www.mctorget.se (Mc-skrotar, typ bildelsbasen)
www.mcskrot.se (Fleninge mc-skrot utanför Helsingborg - hyfsat nära)
www.allroadmc.com/skrot.htm (lite blandat. Spinning Wheel har man ju hört talas om)

Hoppas något är till hjälp antingen för dig eller någon annan.

Det gick så bra som det kunde både för hojjen för oss som satt på (polaren som kör hoj åkte bakpå)
Vi hade skyddsjackor o kängor på, annars haddde det lätt blivit ambulansfärd...

Min plan är att få den i fullt kördugligt skick sedan byta de kosmetiska delarna vart efter, jag vill bara att den ska var 100% funktionell. Skrapat generatorkåpan, blåset, bar-ends och fly screen, men det känns ju inte så akut.

Asbra länkar, ska hålla koll och se vad som dyker upp.

Trisst att läsa att du råkat vurpa. Men tur att du inte slog sönder mer på hojen eller dig själv.

Frågan är om du vill fixa hojen snabbt och "billigt" eller om det är sprillans nya prylar du vill ha.

Men en första tanke är:
www.mctorget.se (Mc-skrotar, typ bildelsbasen)
www.mcskrot.se (Fleninge mc-skrot utanför Helsingborg - hyfsat nära)
www.allroadmc.com/skrot.htm (lite blandat. Spinning Wheel har man ju hört talas om)

Hoppas något är till hjälp antingen för dig eller någon annan.

Mitonga har aldrig gjort mig besviken...

När de låg inne i Malmö hade jag 25 meter till dom från jobbet. Om det var något slängde jag över hojen till dom på frukosten och hade den tillbaka till lunch! Tyvärr ligger det ju i Lomma nu, men så jävla långt är det ju inte...
http://web.mitonga.se/

Last edited:
MC-Service på Krusegatan, på gården bakom Ducati Malmö.
Du hittar ingen bättre mekaniker!
040-181760

Piffes i Staffanstorp är bra och har åtminstone get mig väldigt humana priser. :tummenupp

Mitonga i Lomma är också bra att ha att göra med. (tipsade mig om att jag kunde lösa mina problem mycket billigare än på det sätt jag bett dom om = jag sparar pengar och är en nöjd kund).

Men bäst är att försöka hitta delar på skroten eller i denna tråd och skruva själv.

Fick en utmärkt service av MC-huset när tanklocket gick sönder på väg till Isle of Man tidigare i år.
Dom ringde runt till alla upptänkliga ställen i närheten för att försöka lösa
problemet.
(ont om tid ochså då vi hade en färja att passa.)
Det löste sig till slut när centralagret kunde ordna fram ett nytt lock inom ett par timmar.
//Åke

Hade iaf INTE lämnat till Lindströms eller MC-huset. Mitonga har hjälpt mig förut, Lillemans är bra men har säkert lång kö. Inte testat de övriga omnämnda. Lycka till o hoppas du får ihop hojen snabbt o lätt! :)

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back