Rep/Linor över vägen!

3171856 För det första så fanns där inget rep. Vidare gick det i 100 på 50-väg i ett område och därtill utan skydd!

Och ja, sannolikheten att repet skulle träffa precis mellan hjälm och bröst är väl nånstans 10-15% så jo, huvet sitter med motsvarande 85-90% sannolikhet kvar.

Nu gällde mitt inlägg mer att det dels är för jävla idiotiskt att åka utan skydd och att man oavsett om de är 2 eller 27 kan kliva av och boxas satan. Det ska till en redig hulk för att man ska backa med fullt ställ :brynad !
Dummaste jag nånsin har hört, bara för att du har stället på dig så står du inte längre för det!

Vad får dig att tro att man inte kan sparka av ett knä på någon i full skyddsutrustning t.ex :va Se till att hålla nere hakan bara, för visar du halsen får du problem mot vem som helst, oavsett om dom är en stor grön Hulk eller en liten 12-åring som sett att Chuck Norris sänkt en kille på film genom att sopa på han på struphuvudet!

Antingen så tar det tvärstop för hojen (förutsatt att repet/snöret/vajern håller) eller så glider det över hojen och vad har de flesta i den höjden?

Var det inte någon som avled i Örebrotrakten, för länge sedan, av just ett sånt "rep" eller en fiskelina som spännts över en cykelbana eller väg..förlorade huvudet s a s.

Var det inte någon som avled i Örebrotrakten, för länge sedan, av just ett sånt "rep" eller en fiskelina som spännts över en cykelbana eller väg..förlorade huvudet s a s.

Hände senast nu i veckan i Mora-trakten.

En farbror på 80 år cyklade omkull efter att ha kört in i ett rep som någon spänt över en cykelväg.

Han fördes till sjukhus med ambulans. Oklart hur skadad han blev.

Det påminner mig om när någon jubelidiot, (Läs Robert Bengtsén på Knippboheden i Insjön), ställt två plaststolar bakom ett backkrön mitt i natten i Maj i år.

Jag gick omkull, hojen vart skrot och jag skrapade handen rätt illa.

Händelsen polisanmäldes, vittnen finns, men polisen har fortfarande inte ens kontaktat pojkjäveln.

Kontentan av det hela är: Stanna och läxa upp ungjävlarna eftersom dom faktiskt inte begriper hur otroligt farligt det är.

För ingen myndighet eller någon annan i samhället verkar längre bry sig om vad som är pojkstreck och vad som faktiskt är förenat med livsfara.

Provade det där nä rman var liten och orädd och måste erkänna att det var riktigt roligt :) även om man idag vet bättre.

Provade även metoden då en av oss la sig upp mot snödrivan och låtsades vara "påkörd" ligga still lite skumt och när folk stannade och frågade

-Vad gör du???
så svarade man
-Fryser litegrann!

skitskoj med pranks juh :tummenupp

jag tror det var 2 traktorer som var inblandade, den ena hade kört fast, och den andra skulle dra upp den på vägen, men å andra sidan kan jag ha fel :näsblod

3173074 Ja,det skulle inte vara lika oskyldigt om barnet svarade "Med denna manifestation protesterar jag mot dom orättvisor på Västbanken och det som händer i Tjetjenien."
Näe, då skulle sociala nog komma och omhänderta ungen relativt fort om ett barn har sånna funderingar...

jag tror det var 2 traktorer som var inblandade, den ena hade kört fast, och den andra skulle dra upp den på vägen, men å andra sidan kan jag ha fel :näsblod
Jo, det har jag hört också, det var strax väster om Örebro, och tydligen skall någon ha förlorat huvudet.

Dock misstänker jag att det är hörsägen. Det börjar låta så.

/perris

För ett par år sen så dog en kille här när han körde på en stålwire som någon spänt upp över vägen.

Ingen som reflekterat över hur smart det är att ligga i knappa 100 på 50-väg i t-shirt eller?

Jävligt dumt "hyss", men faktiskt, lika jävla dumt att åka utan skydd..

Om du meckat med hojen en hel dag och är klar precis innan du ska gå in och lägga dig eller nått men vill kolla så den funkar och går bra.
då tvivlar jag väldigt starkt på att du skulle gå in, ta på full utrustning för att sedan åka ut och provköra den i 5 minuter.

eller? har du aldrig åkt iväg en kort vända utan alla dina skyddskläder?

Om du meckat med hojen en hel dag och är klar precis innan du ska gå in och lägga dig eller nått men vill kolla så den funkar och går bra.
då tvivlar jag väldigt starkt på att du skulle gå in, ta på full utrustning för att sedan åka ut och provköra den i 5 minuter.

eller? har du aldrig åkt iväg en kort vända utan alla dina skyddskläder?

Givetvis har jag kört dessa vändor utan skydd, ToR macken för att tvätta ex., eller när jag hade hojar som inte gick som de skulle jämt, efter att man skruvat och skulle testa lite.. Däremot inte i ett samhälle på 50-väg i 100 utan skydd, nej.. faktikst inte. Inte så mkt för att jag är rädd att rasa, men jag tycker att det ser för jävla illa ut OCH det är förjävla dumt jämt att "passa på" att gasa inne i samhällen! Framförallt när det handlar om småhålor (inte ett påhopp, jag har länge haft min klubba i "skogen" också) där det tar 1,5 min att komma ut på "fri väg"!

Givetvis har jag kört dessa vändor utan skydd, ToR macken för att tvätta ex., eller när jag hade hojar som inte gick som de skulle jämt, efter att man skruvat och skulle testa lite.. Däremot inte i ett samhälle på 50-väg i 100 utan skydd, nej.. faktikst inte. Inte så mkt för att jag är rädd att rasa, men jag tycker att det ser för jävla illa ut OCH det är förjävla dumt jämt att "passa på" att gasa inne i samhällen! Framförallt när det handlar om småhålor (inte ett påhopp, jag har länge haft min klubba i "skogen" också) där det tar 1,5 min att komma ut på "fri väg"!

så är det.. men jag upfattade ditt inlägg som att han var dum i huvudet för att han åkte iväg på en 5minuters tur utan skydd. det dy beskriver nu håller jag givetvis med om. ska inte gnälla nåmer nu när jag förstår :)

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!