Rep/Linor över vägen!

Scudmissil

Fartmissbrukare
Gick med
20 Aug 2006
Hoj
Honda NSR 125 - 92:a
Har precis fixat kylningen på min NSR 125:a och tog en kvällsrunda utan kåper. Kör igenom påarp (liten ort i skåne) och ser då ett gäng killar som står en längre bit ner på gatan. Jag håller en rätt hög hastighet (50väg, höll 80-100kmh då gatan va tom på trafik) och när jag närmar mig dessa killar så ser jag 2 killar, på varsin sida som ser ut att hålla i ett snöre/rep (var mörkt ute), som när man lutar sig bakåt och drar åt varsitt håll och spänner åt. Jag tvärnitar i panik och försöker få stopp på hojen men hann inte få stopp på hojjen så jag passerar dem och väntar på att jag ska känna smärtan.. Kände inget, dem höll inte i något rep/snöre. Hade dem gjort det så hade det slutat med att jag åkt av hojen och brutit både det ena och det andra då jag inte hade skyddsutrustningen på(körde i t-shirt).

Någon mer som råkat ut för det här? Eller rent ut sagt åkt av hojjen för någon idiot spännt / hållt ett rep/snöre över vägen?

Tycker det är så jevla iq-befriat. Världen är full av idioter och den sista är väl inte född än .. :mad:

// Patrik

Vänta nu. Kids bråkar med dig och du stannar inte och skäller på dem?

Mimarhyss .. mjo .. Men det är ju inget man vet att dem gör när man är ute och kör en runda på kvällen efter man mekat hela dagen. Klart man blir stirr. Speciellt när man kör hoj .. Hade man kört bil är det inget farligt precis .. Rätt som det är så är det inget mimarhyss utan då står det ett par idioter där med ett rep över vägen mitt i natten ..

Dem var runt 10 st, såg ett par mopeder också. kan varit mellan 14-17 år gamla.

Det håller jag fullständigt med om! Så länge det inte är ett riktigt rep över vägen så är det väl ok, tycker jag. Men samtidigt så spelar tid o plats väldigt stor roll!

Man blir rädd o skitnödig det blir man o förbannad med samtidigt, men samtidigt så skrattar man åt det lika mkt som de gör (efter ett tag).

Minns själv när jag kom körandes i Åhus en sen eftermiddag för några år sedan. Då hade någon idiot spännt upp ett band rakt över vägen precis efter en skymd kurva.
Som tur är så körde jag inte särskilt snabbt, men det är en lagom lustig känsla när man känner en spännd tråd rakt i bröstet som bromsar in en helt.

Det håller jag fullständigt med om! Så länge det inte är ett riktigt rep över vägen så är det väl ok, tycker jag. Men samtidigt så spelar tid o plats väldigt stor roll!

Man blir rädd o skitnödig det blir man o förbannad med samtidigt, men samtidigt så skrattar man åt det lika mkt som de gör (efter ett tag).

Hur fan kan du tycka det är ok!!? Om nån bromsar på sig och går om kull är det fortfarande roligt? Om jag låtsas knuffa ner nån på t-banan när det kommer ett tåg är roligt också?
Ok skämtet kan vara roligt om det görs mot bilister som kommer i 30 område för då är skaderisken väldigt låg.

Hur fan kan du tycka det är ok!!? Om nån bromsar på sig och går om kull är det fortfarande roligt? Om jag låtsas knuffa ner nån på t-banan när det kommer ett tåg är roligt också?
Ok skämtet kan vara roligt om det görs mot bilister som kommer i 30 område för då är skaderisken väldigt låg.

Det var därför jag skrev tid o plats.

Mimarhyss .. mjo .. Men det är ju inget man vet att dem gör när man är ute och kör en runda på kvällen efter man mekat hela dagen. Klart man blir stirr. Speciellt när man kör hoj .. Hade man kört bil är det inget farligt precis .. Rätt som det är så är det inget mimarhyss utan då står det ett par idioter där med ett rep över vägen mitt i natten ..

Dem var runt 10 st, såg ett par mopeder också. kan varit mellan 14-17 år gamla.

Eslöv (inte så långt bort) för X antal år sedan så hade någon spänt ett rep mellan två träd.
kostnad en front + spoiler för polaren.

Ingen som reflekterat över hur smart det är att ligga i knappa 100 på 50-väg i t-shirt eller?

Jävligt dumt "hyss", men faktiskt, lika jävla dumt att åka utan skydd..

Med skydd behöver man ju inte ens va rädd för en smäll när man ska nita dem.. Då är det bara att veva kevlarknogar och STR-armbågar hej vilt blandat med härliga Sidihårdplast-sparkar!

3171256 Ingen som reflekterat över hur smart det är att ligga i knappa 100 på 50-väg i t-shirt eller?

Jävligt dumt "hyss", men faktiskt, lika jävla dumt att åka utan skydd..

Med skydd behöver man ju inte ens va rädd för en smäll när man ska nita dem.. Då är det bara att veva kevlarknogar och STR-armbågar hej vilt blandat med härliga Sidihårdplast-sparkar!
Och du tror att ditt huvud sitter kvar om du kör förbi ett hårt spänt rep/snöre i 100 även om du har skyddsutrustning på dig? :va

Fyfan va perverst att skrämma livet ur en hojåkare på det viset. Om du hade fått panik och tvärbromsat eller kanske rent av lagt ned hojen, då kanske det inte hade varit lika kul.

Hade någon gjort så mot mig så hade jag gett dem en sån jävla box alltså...

Sånnadäringa repsoönnarfejkhyss gör man mot cyklister :mattias

Då äre sjukt kul :lol

Var dock många år sen nu....

(Göra det mot en motorcykel är helt sjukt dumt :huvet ) :mad:

:va Brukar du flyga omkring i 100 på den där 50 sträckan? Jag tänkte kanske att boysen har tröttnat på ditt dubblahastighetsframfarande och ville lära dig en läxa!?

Och du tror att ditt huvud sitter kvar om du kör förbi ett hårt spänt rep/snöre i 100 även om du har skyddsutrustning på dig? :va

För det första så fanns där inget rep. Vidare gick det i 100 på 50-väg i ett område och därtill utan skydd!

Och ja, sannolikheten att repet skulle träffa precis mellan hjälm och bröst är väl nånstans 10-15% så jo, huvet sitter med motsvarande 85-90% sannolikhet kvar.

Nu gällde mitt inlägg mer att det dels är för jävla idiotiskt att åka utan skydd och att man oavsett om de är 2 eller 27 kan kliva av och boxas satan. Det ska till en redig hulk för att man ska backa med fullt ställ :brynad !

Storstryk! Spelar ingen roll om det var fejk eller ej. Jag tror inte det skulle uppskattas om jag riggade upp en KSP vid vägkanten och började brassa på när någon närmar sig och sedan urskulda sig med att det bara var lösplugg...

Det har ju tyvärr hänt att det varit vajrar och kättingar som spännts över vägen på riktigt och som slutat med dödsfall.

Storstryk! Spelar ingen roll om det var fejk eller ej. Jag tror inte det skulle uppskattas om jag riggade upp en KSP vid vägkanten och började brassa på när någon närmar sig och sedan urskulda sig med att det bara var lösplugg...

Det har ju tyvärr hänt att det varit vajrar och kättingar som spännts över vägen på riktigt och som slutat med dödsfall.

Ja att tro att man kan hoppa upp och boxas efter att åkt på en vajer i 50 och trillat backåt ner i backen backen är ju inte lite naivt. Den behöver inte träffa över halsen för att det ska vara farligt om man inte är en sån där god/ond krigare som man måste kapa huvudet på för att dom ska dö.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!