Renthal Fatbar

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Hoj! Köpte ett AIR fatbar till mn hoj, men det blir inte bra:mad: För brett (820) o ingen möjlighet att kapa, för då får inte handtag o reglage plats! Så nu undrar jag om ni steeetare använder Renthal Mini (för 80cc bla)? Tycker den bredden verkar passa mig bättre, men frågan är då om man får plats med handtag och reglagen typ gasrulle o ljus/blinkers grejjerna. eller om Renthal Mini är smalare "där uppe" jämfört med mer "vuxna" fatbarstyren....nån som kör med mini eller???

Hoj! Köpte ett AIR fatbar till mn hoj, men det blir inte bra:mad: För brett (820) o ingen möjlighet att kapa, för då får inte handtag o reglage plats! Så nu undrar jag om ni steeetare använder Renthal Mini (för 80cc bla)? Tycker den bredden verkar passa mig bättre, men frågan är då om man får plats med handtag och reglagen typ gasrulle o ljus/blinkers grejjerna. eller om Renthal Mini är smalare "där uppe" jämfört med mer "vuxna" fatbarstyren....nån som kör med mini eller???

Det ska vara brett:tummenupp

Får precis plats me allt med AIR styret, men alla wirar o kablar blir för korta, Såg måttet på Renthal mini o tror allt kommer lösa sig med ett sådant OM allt får plats!!! orkar inte, har inte råd att byta alla wirar o skarva kabelstamen osv. Så Är det någon som använder "mini" eller är det för barn.........

kör med ett som är runt 900.. tycker de va perfa :näsblod

Surfade runt och hittade www.rizoma.com där fanns mkt godis, även då fatbarstyren som var 720 breda, ungefär som Renthal Mini fast lägre profil. Nån som vet nått om dom eller!!!

Jag skulle nog inte sikta på ett fatbar mini. GISSAR att de inte är tillräckligt breda i infästningarna så du får problem att smälla dit dem i styrkronan.

Räcker inte kablaget/wirearna så köp ett lägre styre. Finns ruskigt låga.

Läskigt porriga blinkers de hade... Men 30 euro styck är lite väl blodigt tyvärr.. 1200.- för en uppsättning... Mja

Last edited:
Jag skulle nog inte sikta på ett fatbar mini. GISSAR att de inte är tillräckligt breda i infästningarna så du får problem att smälla dit dem i styrkronan.

Räcker inte kablaget/wirearna så köp ett lägre styre. Finns ruskigt låga.

Läskigt porriga blinkers de hade... Men 30 euro styck är lite väl blodigt tyvärr.. 1200.- för en uppsättning... Mja

Har beställt ett renthal mini, får se om det funkar! Ganska mkt ok prylar på rizoma faktiskt. Är det någon som är sugen på prylar därifrån så kan man köpa genom www.customaid.se

Hade Renthals 80-kubiksvariant av FatBar på en fighter, kan bara säga att det var klockrent. Det är ett par cm högre än de breda och vinklat lite mer vid handtagen, körställningen kändes helt perfekt. Man får plats med allt, så länge du inte ska klämma in några backspeglar.

Hade Renthals 80-kubiksvariant av FatBar på en fighter, kan bara säga att det var klockrent. Det är ett par cm högre än de breda och vinklat lite mer vid handtagen, körställningen kändes helt perfekt. Man får plats med allt, så länge du inte ska klämma in några backspeglar.

Faaan va skönt att höra:tummenupp någon som äntligen har testat min teori!
Då kan man slappna av.

Jag körde cross och supermotard innan fighter så jag trivs bäst med ett riktigt crosstyre, känns som hemma! :)

Monterade Fatbar igår, najs som faen...
Funderar dock på att fixa andra fästen så att styret inte hamnar så högt upp...
DSC00081.jpg

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back