Rensad bakdel och beskitningsmännens åsikter

väntar bara på att bli stoppad för detta en vacker och solig dag .. (har e-märkt belysning ovanför skylten som inte syns på bilden):

skylt_ex.jpg

Enligt vilken lag då? Det kollas funktion och färg. Du tänker nog på vid en regristrering ,där kollar det efter e-märkning.
Du har rätt, dock kan du åka dit i flygande besiktning vilket resulterar i en ny regbesiktning. Jag har idag svårt att se någon anledning till att inte använda e-märkt belysning då utbudet är så stort.

Last edited:
Snutarna är alltsom oftast rimliga. Jag blev stannad utan reflex på Lelleträffen förra året. Blev tillsagd att åka å köpa en reflex på Jula eller var det var, klistra på skylten, så slapp jag böter. SÅ det gjorde jag.. blev stannad här hemma med en högst olaglig moppelampa på fightern, snuten suckade å sa "jaja, du syns ju iaf", sen fick jag åka.

Men visst, det finns ju nitiska människor i alla fack.

Jodå många poliser kör med sunt förnuft och om det inte är rakt åt h-vete brukar de nöja sig med att be en fixa till det hela, men man ska inte bli förvånad om man får böter för reflex på regplåt eftersom det ju faktiskt bryter mot lagen.
Men grattis till dig att bara råkat ut för poliser med lite smidighet, tyvärr finns ju motsatsen som blir överlyckliga om de får skriva ut en böteslapp.

Jag kan ju tycka att det är extremt löjligt att bötfälla någon för en sådan struntsak som vinkel på regplåt, avsaknad av reflex eller avstånd mellan blinkes. Måste ju vara det oskyldigaste "brott" som finns?

Ständigt fascinerad av hur mycket tid "folk" lägger på triviala skitsaker som rensad bakdel, miniblinkers, typ av motorolja, slipon, skinnställ som matchar hojen etc istället för att fokusera på det det viktiga, dvs köra så mycket som möjligt.

Dom enda som är värre än sporthojare är väl HD människor ;)

Ständigt fascinerad av hur mycket tid "folk" lägger på triviala skitsaker som rensad bakdel, miniblinkers, typ av motorolja, slipon, skinnställ som matchar hojen etc istället för att fokusera på det det viktiga, dvs köra så mycket som möjligt.

Det är en hobby, ett intresse.

Jodå många poliser kör med sunt förnuft och om det inte är rakt åt h-vete brukar de nöja sig med att be en fixa till det hela, men man ska inte bli förvånad om man får böter för reflex på regplåt eftersom det ju faktiskt bryter mot lagen.
Men grattis till dig att bara råkat ut för poliser med lite smidighet, tyvärr finns ju motsatsen som blir överlyckliga om de får skriva ut en böteslapp.

Jag har inte bara råkat ut för snälla poliser :hihi

Men dom historierna sparar vi till en annan tråd. :glömdet

Jag är också fascinerad av hur mycket fok lägger på skitsaker ...fast mer på skit som att måla fasaden på sitt hus, gräva och påta i trägård..bygga ut och bygga om och bygga till på sin "villa" som oftast är ett vanligt trähus med träfasad som på kontinenten inte en skulle kallas för "villa"...sen folk som lägger tid på att drälla med ungarna påderas tråkiga fotbollsmatcher eller hästtävlingar och ...golfklubbor och...ungarnas skolgång och annat skit som egentligen inte berör en så mycket direkt ! Jag vet en snubbe som varenda semester kastar bort på att bygga nått skit på sitt jävla hus..VARFÖR ???

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP