Rensa sxc dämpare

smurfarn

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
lc4 offroad
Jag funderar på att rensa min sxc dämpare sätta i ett rör av perforerad plåt ca 40 mm dia isolering runt och inget mer. Kommer det att låta väldigt högt eller vad tror ni. Hur ser en acra el sebring dämpare av lite öppnare typ ut invändigt.Tror ni det ger mer effekt eller är sxc öppen så det räcker. I så fall kanske jag kan modda den så den låter lite mer för den låter rätt så mesigt nu. Är det nån som har en bild på sxc dämparen invändigt det är den raka modellen jag har. Hojen är en 640 -03.

smurfarn skrev:
2531692 Jag funderar på att rensa min sxc dämpare sätta i ett rör av perforerad plåt ca 40 mm dia isolering runt och inget mer. Kommer det att låta väldigt högt eller vad tror ni. Hur ser en acra el sebring dämpare av lite öppnare typ ut invändigt.Tror ni det ger mer effekt eller är sxc öppen så det räcker. I så fall kanske jag kan modda den så den låter lite mer för den låter rätt så mesigt nu. Är det nån som har en bild på sxc dämparen invändigt det är den raka modellen jag har. Hojen är en 640 -03.

Jag hade en rensad sxc dämpare på min 660. Den lät grymt högt! Det var faktiskt så illa att jag köpte en orginaldämpare och pillade bort gnistskyddet (nätet vid utblåset) och nu är jag nöjd med ljudet. Min dämpare var till hälften tom, den bakre halvan var bara ett stor tomrum. Det smattrade och smällde så fort man slog av på gasen. Tröttnade faktiskt ganska fort på det.

Jag hade nog tänk mej att rensa mer än så. Typ hela dämparen och tillverka perforerat rör med isolering runt. Men det skulle vara kul att vet hur en öppen proffsdämpare till en stånka ser ut inuti. Att dom ser ut som ovanstående till radfyror vet jag redan.

Har en sebring på min 660 och det känns inte som att dom lagt nån förmögenhet på stoppning direkt.. :D Den låter och det är MYCKET. Har hört den brevid en rensad original och den lät knappt alls i jämförelse så det är nog ingen fara :tummenupp

Cervantes skrev:
2537292 Har en sebring på min 660 och det känns inte som att dom lagt nån förmögenhet på stoppning direkt.. :D Den låter och det är MYCKET. Har hört den brevid en rensad original och den lät knappt alls i jämförelse så det är nog ingen fara :tummenupp

:fakta Ja fy fan vad den låter! :D

Jäklar jag fick systemet idag cervantes, satan i gatan vilka rör, inte i klass med Akra men bra mkt grövre än orig! :banana

Ska packa om mitt Akra vart efter lovar att ta bilder på inanmätet av den när det blir dags ;)

Gnutten skrev:
2537375 :fakta Ja fy fan vad den låter! :D

Jäklar jag fick systemet idag cervantes, satan i gatan vilka rör, inte i klass med Akra men bra mkt grövre än orig! :banana

Erkänn att du gillar ljudet!! :D Du hör ju när jag är på väg ialla fall :yoparty

Fan va nice!! får klämma på dom tills nästa vecka då så jag får se!!

ett 2 tums perforerat rör rakt igenom,
köp långfibrig tråd..
bruka kosta 89 spänn på mc-affärn..nästan hela ska i..
de e typ så dom dyra ser ut :tummenupp

Ja det blir nog till att borra ur nitarna och svetsa och smi lite gran så får vi se om det blir nå gött ljud ur stånkan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT