Rensa fisk i Norge?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Japp, hur gör man?

Tänkte testa detta mytomspunna arbetet för att se om det verkligen bringar in de där hundratusentals kronorna.
Var hittar man det?

Jag har sökt påverenda jäkla sida på google men hittar ingen info. :mad:

Vart hittar man info? Inte på google iaf.

Som sagt, det är bara en myt. Folk snackar om höga löner men ingen kommer med nånting konkret.
Jag ringde runt till asmånga bholag i hela norge idag och ingen sa att de sökt folk alls i år. Kanske bara var detta året, men jag tänkte mest kolla läget.

Detta jobb FINNS INTE!(längre)

finn.no ska vara reko har jag hört.

jag har en avlägsen bekant som jobbade några intensiva månader i Norge, inte som fiskrensare utan lagerarbete. Han tyckte inte att det var värt all möda och slit.

En tjejkompis drog dit och jobbade med att rensa fisk ett år eller så, det var hyffsade pengar men knappast värt det. Det finns så mycket annat du kan jobba med i Norge som ger stålar.
En annan kompis går väktarutbildning i Norge just nu och är garanterad jobb efter den. Inte jättemycket i grundlön men bra OB och betydligt schysstare jobb än att rensa fisk.
Däremot sparar man mer pengar när man rensar fisk då du oftast jobbar långa dagar och festar mindre på de små orterna.

jag har en avlägsen bekant som jobbade några intensiva månader i Norge, inte som fiskrensare utan lagerarbete. Han tyckte inte att det var värt all möda och slit.

En polare till mig jobbade som lagerarbetare i 3-4 år han tyckte det var sköna stålars!!! :fakta

När han var ledig ett par dagar stack han hem till Sverige och bunkrade Mat,Öl,Sprit mm mm mm mm

Jobbade med en snubbe som slaktade får i Norge några månader om året.. Drog in hyfsade stålar, men samtidigt ett jäkla skitgöra..

www.aetat.no men som de andra säger, de sköna stålarna är i andra jobb. Drog dit i somras för att hjälpa till vid en matfestival som bartender tjänade 11.000 efter skatt på fyra dagars slit. Bondade med några marina motorreparatörer från USA som tjänade 100 lök/månaden som de dessutom slapp skatta för.

Sen kostar pizzan 120 spänn också...

Som sagt, det är bara en myt. Folk snackar om höga löner men ingen kommer med nånting konkret.
Jag ringde runt till asmånga bholag i hela norge idag och ingen sa att de sökt folk alls i år. Kanske bara var detta året, men jag tänkte mest kolla läget.

Detta jobb FINNS INTE!(längre)

snicksnack.. det finns visst

Sök på www.backpacking.se

Finns mkt annat, schysstare jobb som ger bra cash
Bartender heltid ger ca 40-50 lök i månan

Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025