Rensa fälgar före lackering?

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
tänkte montera isär fälgarna på precis allt då jag ska lämna in dem på pulverlack.

just montera isär ser jag inte som några problem. det är väl snarare ihopsättningen av dem som är ett bekymmer. men inte just hur man sätter ihop dem.

när jag pratade med pulvaerlackarn så sa han att jag skulle strippa dem från allt. inkl nav o hela skiten. även smörjningen. för annars rann den ut när dem bakades i ugnen....

Nån som sitter på nån guide just ang ihopsättning av ett par fälgar, ang smörjning osv sen när man monterar ihop dem?

känns en aningen nervöst att göra detta :rolleyes

Hmm, jag hade ju iväg mina fälgar nu för lite sedan, men så där hemskt mycke smörj var det väl inte, satt lite i klumpen som drevet sitter i, men den var redan svart så den sket jag i att lämna med, å i den satt typ allt fett, annars är det väl bara att plocka ur lagrena å där fanns inget fett förutom de som fanns i lagrena så att säga, å dom sätter du ju dit nya när dom väl är lackade=)

Låt lagrena sitta kvar så de inte pulverlackar det området. sedan när allt är lackat och klart så plockar du ut dessa och sätter i nya lager.

å se till att lagrena finns hemma där du tänkte köpa dom, jag fick vänta 4 veckor på mina 6004 c3 lager, tror du har samma till din, verka va tröga att få hem=/

så man kan inte återanvända lagren när man väl tagit bort dem? Hojen i fråga är en 10'a med 300 mil på mätaren....

jag skulle inte sätta tibax gamla, tror du måste knacka dom ganska hårt på innan ringen för att få ur dom, å råka ut för rasande lager är nog ingen höjdare=/

så man kan inte återanvända lagren när man väl tagit bort dem? Hojen i fråga är en 10'a med 300 mil på mätaren....

nej de sitter som fan så efter all våld att plocka ut dem så bör man sätta in nya. och de är inte så dyra så man kan lika gärna byta.

då du ska sätta in nya så lägg lagrena i frysen nån timma, och innan du sätter in dem så värm stället där lagrena ska sitta med värme pistol eller fön. Lagrena blir lite mindre av kylan och fälgen blir lite större av värmen. Detta är ytterst lite men förenklar det en hel del då lagrena är väldigt svåra annars att få in.

när du skall ha i lagrena så gå till en verkstad lr nått som har en press, då behöver du varken frysa lr värma, bara att press i, går superenkelt=)

shit.. lät avancerat.

Nån som vet nån pulverlackare i sthlm som sköter hela biten(var iaf jävligt billigt jag skulle få lackat om jag plockade ut själv osv. 1100:- )... så jag själv slipper mecka?

shit.. lät avancerat.

Nån som vet nån pulverlackare i sthlm som sköter hela biten(var iaf jävligt billigt jag skulle få lackat om jag plockade ut själv osv. 1100:- )... så jag själv slipper mecka?

wtf, 1100 för bara lack??? jag pröjsa 500 för mina, lät jävligt saftigt

kanske kan skicka mina med båten till dig så kan du få en 3-400 för besväret så har jag ändå fått det billigt :D

kanske kan skicka mina med båten till dig så kan du få en 3-400 för besväret så har jag ändå fått det billigt :D

absolut, bara att skicka ner=) nää men på han lite, lr kolla om det finns fler som lackar i närheten, mer än 300 per fälg skall du inte betala, fälgarna är ju nya så det är ju inget jobb med dom, bara att tvätta av å lägga pulver sen in i ugnen, inget jobb för en lackare^^

jag förklarade att hojen och fälgarna var flång nya, men han snacka om blästring iaf.

ska kolla runt lite o se om jag hittar några fler... spökgösta tipsa om nån förut. ska kolla det spåret också.

jag förklarade att hojen och fälgarna var flång nya, men han snacka om blästring iaf.

ska kolla runt lite o se om jag hittar några fler... spökgösta tipsa om nån förut. ska kolla det spåret också.

nää, du skall inte behöva blästra, min lackare kassta in dom i ugnen först för att bränna bort skit från fälgen, sen drog han på nytt pulver, som sagt kolla runt lite

nää, du skall inte behöva blästra, min lackare kassta in dom i ugnen först för att bränna bort skit från fälgen, sen drog han på nytt pulver, som sagt kolla runt lite

vad kostar en biljett från nynäs till gotland? :D

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back