Rensa datorn från spyware/virus å annat...

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Just nu har jag en startsida som inte går att ta bort och reklam ploppar upp titt som tätt. Hur tar jag bort skiten? Har Panda Antivirus men det märker inget.

skriv.jpg

Vart i regedit kan jag hitta program som ligger i "lägg till/ta bort program" som är bortagna manuellt, alltså mappen deletad men finns kvar i listan.

Tack på förhand :corn

MostWanted skrev:
Vart i regedit kan jag hitta program som ligger i "lägg till/ta bort program" som är bortagna manuellt, alltså mappen deletad men finns kvar i listan.

Tack på förhand :corn

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall

har själv aurora på min..de är inte kul :3freak :(

Sluta använda internet explorer så slipper du 90% av allt skrot som kommer in köksvägen...

morlock skrev:
Sluta använda internet explorer så slipper du 90% av allt skrot som kommer in köksvägen...
Använder nu IE och är trött på allt som ramlar in och fastnar. Vilket är det bästa allternativet?

Jag kör Firefox nu och är tillräckligt nöjd med det, fördelarna överväger nackdelarna iaf.

Jag bytte efter att jag fått min IExplorer "kidnappad" två gånger.
Första gången redde jag ut det med ett litet prog som heter "Hijackthis" (jodå, namnet till trots så är det faktiskt ingen virusbärare).

Däremot är det en liten aning krångligt för du måste nästan veta vad du letar efter, alltså namnet på vad som stör din dator.

Ett annat (ganska vanligt alternativ) är att skicka den logfil som programmet generarar till något forum där de förstår sånna grejor (mycket enklare).

Hämta prog här: http://www.download.com/HijackThis/3000-8022_4-10227353.html

Det finns en uppsjö med lämpliga hjälpforum men här är ett:
http://www.hijackthis.de/

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...