Rensa baken - Thruxton

Roary

Kamphundsägare
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
Thruxton -06
Hej

Jag har nyss köpt en Triumph Thruxton och känner ett starkt behov av att rensa baken på den. Stänkskärmen och baklyset ser inte bra ut. Jag har sett att i staterna finns det några olika "fender elimination kits" men jag har inte hittat några i sverige eller ens i europa. Hur har ni andra Thruxton-ägare gjort? För ingen kan vel vilja har kvar baken som den är orginal?

Hej och välkommen i thruxtongänget,
vi är inte så många men vi har roligt med våra vackra motorcyklar som bara blir bättre o bättre ju mer vi åker o "grejar" med dom.
Kolla in www.classicbike-raisch.de som har mycke delar, "pratar" också engelska om du inte fixar tyska. Mycket trevlig man som jag har kontakt med ofta. Han bygger f.n. en "racer" på thruxton med allehanda godis.
Att rekommendera är forumet TriumphRatNet där det finns hur mycke info som helst och deras fotosidor med många fina thruxar och bonnevill.
Min egen sida heter Thruxtonerichs album.
För mer detaljerad info skicka mej ett PM.
Erich

Tackar. Det är ju en fantastisk hoj thruxton. Inte bara go' att köra utan otroligt snygg också. Jag kollade in www.classicbike-raisch.de och de hade ett fender eliminator kit, men det såg lite hemsnickrat ut, ett sådant måste man kunna klippa ihop hemma i garaget? Jag har hittat ett grymt kit på www.newthruxton.com och mejlat till bonneville.se för att se om dom kan ta in det.

Hursomhelst känns det som lite vinterfix att skruva dit det men det är skönt att ha grejorna hemma om andan skulle falla på.

Det är enkelt att snickra till själv om man kan skaffa alu-plåt i rätt tjocklek.
Jag använde 1,5mm alu och klippte o bockade själv, men jag har tillgång till
en komplett plåtverkstad vilket inte alla har. Är du lite "händig" går det ialla
fall ändå utan verkstad, det syns ju inte heller där under sadeln. Ett litet tipps är att använda en bit kartong som man gör en mall av för att sedan föra över till plåt.
Erich

Back