Rensa baken på Hornet 600 -07:a

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
701 Adv bygge & 450 EXC Six Days
Tjenare!

Har tänkt rensa baken på min hoj, blev tock påskyndat av att polaren körde in i mej och spräckte bakskärmen. :crash
Nu när jag ändå har en spräckt skärm är det ju bara sätta igång. Vill dock veta om någon annan hunnit före, isf bilder så man får se hur ni gjort/löst det!?? Annars får jag väl lägga ut bilder på mitt jobb när jag satt sågen i den... :tummenupp

tyvärr ej några tips till dig, men nyfiken på hur du gör då ja går lite i samma tankar.

Lycka till, glöm ej att slänga upp lite bilder :)

Misstänker ingen vågat sätta sågen i sin nya hoj. Det gjord dock jag under aftonen för att se hur jag kan tänkas göra med skylten. Jag håller på och tittar på lite alternativ nu. Självklart ska jag posta lite bilder när jag kommit en bit på vägen.

EDIT: Grejer är beställda från s-racing nu, (16:e okt). Bilder kommer efter montering.

Last edited:
Shysst bak!

20070726191233896.jpeg

fler delar på

http://www.rossocromo.com/w2d3/v3/view/rossocromo/famiglie--6/index_en.html

Vet inte hur mycket du får bygga om för detta :näsblod
Låntråkig dag. fortsatte lite till på "din" Höna.

Bifogat

• hon_horn600_4_07[1].jpg
    hon_horn600_4_07[1].jpg
    92.5 KB · Visningar: 105
  • hon_horn600_4_07[LiNiC].jpg
    hon_horn600_4_07[LiNiC].jpg
    112.5 KB · Visningar: 95
Last edited:
Oj.. cool länk på tbh till Horneten. Sen photoshop rensningen ser jäkligt bra ut. Misstänker det blir lite jobb att få det så snyggt, men bra blev det!

Har redan beställt mina prylar, och det blir inte riktigt den nivån. Kommer posta bilder när jag fått allt och monterat det. Tack för era förslag/tips!!

Ok, uppdatering.

Här är lite bilder på vad jag gjort. skruvat dit en matisse standard regplåtshållare från s-racing. Valde att behålla original skyltbelysningen även fast det fanns en på regplåtshållaren från matisse. Tyckte den som satt på från matisse var minst lika ful/bulkig som den som sitter på nu. Ångrar jag mej har jag den kvar och kan kapa ytterligare en bit av plasten.

Har som ni ser inte satt på nåra mini-blinkisar ännu, ska jaga runt lite i vinter och se vad jag kan hitta.

Bifogat

• Picture-018.jpg
    Picture-018.jpg
    127.1 KB · Visningar: 121
  • Picture-021.jpg
    Picture-021.jpg
    97.4 KB · Visningar: 146
måste hojarna har blinkers bak ? tycker det är snyggare utan men har inte tagit bort dom själv ännu för vet ju inte vad den så kallade lagen säger

Personligen vill jag ha blinkisar både fram och bak då jag kör runt i stockholmstrafiken.... Kan ju vara trevligt att bli sedd och låta medtrafikanterna veta vad jag tänkter/vill göra i trafiken. Skulle gissa att du behöver ha e-godkända blinkers på hojen om du inte åker veteran cykel...

Misstänker ingen vågat sätta sågen i sin nya hoj. Det gjord dock jag under aftonen för att se hur jag kan tänkas göra med skylten. Jag håller på och tittar på lite alternativ nu. Självklart ska jag posta lite bilder när jag kommit en bit på vägen.

EDIT: Grejer är beställda från s-racing nu, (16:e okt). Bilder kommer efter montering.

:7peta hörru kolla min så har du ju nå att gå efter....nu är den dock ännu mer nerslimmad :D eftersom en del delar saknas :D

Edit: :va :rolleyes: okej man ska läsa HELA tråden innan man svarar :D
Men den där vart snygg, lite miniblinkers så blir den ännu bättre och ett annat avgassystem så att du får ett bra ljud också :)

Last edited:
Blir lite avundsjuk på dig. Du har en cool hoj. Är sugen på en -08 svart. Skulle kunna se ut nått åt detta hållet.:va

Bifogat

• MHORN20083BB_w8001 copy.JPG
    MHORN20083BB_w8001 copy.JPG
    66 KB · Visningar: 124
Blir lite avundsjuk på dig. Du har en cool hoj. Är sugen på en -08 svart. Skulle kunna se ut nått åt detta hållet.:va

Najs rensning, kanske lite väl hårt rensad dock, inget lyse bak alls... :va
Men det är klart du ska ha en svart, det är du värd ;-)

Ang helsystem så är "Arrow" det enda jag sett till nya Hornet:en. Se uppladdade bilden. Tycker dock det vore trevligt att slippa köpa ett helsystem för att få bra ljud i den. Att bara köpa till en slip-on tycker jag gör för lite skillnad nu när den stora expansionskammaren, (eller vad man nu ska kalla det) sitter där under. Vore fint om man kunde få väck den på någe vis...

Bifogat

• exhaust-hornet2007.jpg
    exhaust-hornet2007.jpg
    28.1 KB · Visningar: 105
Last edited:
Man vill ju ha bort katalysatorn och eventuella ventiler som sitter på orginal. Tror det skulle göra en hel del effekt.:yoparty

Man vill ju ha bort katalysatorn och eventuella ventiler som sitter på orginal. Tror det skulle göra en hel del effekt.:yoparty

Absolut, menar bara att det vore fint om det gick att ta bort första expansionskammaren eller vad man nu ska kalla den, sedan sätta på en slipon så har man kommit runt det problemet, sparat några kilo och förhoppningsvis också några sköna tusenlappar. Gissar att ett helsystem landar på 10lax.

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back