Rensa bakdel?

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
hejsan!

Nu över vintern ska jag passa på att ta bort onödig ballast på hojen.
Hur gör ni som har gjort detta på enklast och billigast sätt? min hoj (SV 650 - 01) har en rätt biffig skylthållare jag vill bli av med. grejen är bara den att plasten sitter ihop hela vägen i princip till tanken, så om jag tar bort hela pjäsen så kommer det att bli skitigt uppe i verktygsutrymmet om ni förstår vad jag menar... jag funderade på en hugger då, men den kostar ju en del.

vad finns det för alternativ? hur gör ni?

Sitter inte batteri mm i det där plasthärket också, som på alla andra Suzuki? Isf är det nog bättre att köpa ett beg på skroten och skära till det som du vill ha det och byta.

Hade du tänkt bygga egen undertail eller köpa en?
Jag köpte från Sracing och kapade. Eftersom undertailen går ihop med batterilådan i botten så kommer ingen skit in i "verktygsrummet".

Kan lägga upp bilder om du vill se.

Sitter inte batteri mm i det där plasthärket också, som på alla andra Suzuki? Isf är det nog bättre att köpa ett beg på skroten och skära till det som du vill ha det och byta.

jo precis batteri och hela skiten! därför det känns ruskigt dumt att bara plocka bort plastgrejen.. har helst inte sönder den heller då jag vill kunna sälja den i originalskick senare

Hade du tänkt bygga egen undertail eller köpa en?
Jag köpte från Sracing och kapade. Eftersom undertailen går ihop med batterilådan i botten så kommer ingen skit in i "verktygsrummet".

Kan lägga upp bilder om du vill se.

det var det jag ville ha tips om, hur jag ska göra:tummenupp
lägg jättegärna in en bild!

Last edited:
Jag var tvungen att såga, skära och bända för mitt bakdelsbyte. Finns andra modeller vars bakdelar är betydligt smidigare att byta ut.

har en ktm 690 sm som jag vill rensa bak och flytta in regplåten. finns det någon som gjort detta skicka gärna bilder. e rätt sugen på det..

men tänkte mer om man kan sätta fast hela reg-plåten på under sida i mitten, det e ju bra lutning uppåt, ska den hänga ner så kan det lika gärna vara. kommer dem vara gnälliga på det?

Du ska alltå gå ner i vikt genom att ta bort en skylthållare och addera en hugger?
Kommer verkligen den ekvationen att sluta åt rätt håll?

jo precis batteri och hela skiten! därför det känns ruskigt dumt att bara plocka bort plastgrejen.. har helst inte sönder den heller då jag vill kunna sälja den i originalskick senare

Alltså inte för att va dum nu, men tror du att du tappar många spekulanter den dag du vill sälja din -01:a om den e rumphuggen?
På med såg, slip å fil allt vad du orkar å gör det så snyggt så du trivs med det! :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT