Renovering av en Klassiker

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
Tjena!

Har precis köpt mig en 1100R som jag nu håller på att göra till dunderskick. :)

Vill behålla så mkt av "org" stuket som möjligt, ska inte se ut som "jag vill vara cool men har inte en ball hoj" :D

Har beställt VH-System o kåporna är på "lack" ska slipas ner o få lite ny klarlack o allmän bättring. Sitter ett par mumsiga Marvic fälgar då orginal suger fett :D

Men nu till mig "styling" fråga. har idag lämnat in sadeln för lite ny klädsel. Har tidigare haft tanken att jag skulle vilja ha Mocka ( Hoppas jag stavade rätt ) istället för det tråkiga plastiga som alla har, tycker att det vore brutalt snyggt med Svart mocka. Vad tycker ni?? Klä om i orginal röd färg eller smaska ditt svart mocka?. Kostar fläsk att få på detta då sadelmakaren även ska bygga upp ny stomme så att göra om är absolut INTE aktuellt!.

Tacksam för lite råd! :tummenupp

En liten bild så att ni får en humm!
 

Bifogat

  • 1477733128.jpg
    1477733128.jpg
    42.7 KB · Visningar: 85
Njaee... fränt när det är nytt kanske. Men inte efter ett tag, och tänker du använda hojen i ur och skur är väl vinyl att föredra. Jag tänker mig att det blir som en välanvänd mockaratt i en bil, det känns inte vidare hett.

Du svarar ju faktiskt på det själv...
 
Du har ju eg. svarat själv på frågan...

Behål så original det går!
DU ångrar dig senare om du gjort om på ett fackmannamässigt riktigt (dyrt) sätt, men ändå fel lixom...
Och vad du ska med ett Hej & Hå system till förstår jag inte.
Originalet med rostfria "durkslaget/pommes fritesgallret" är ju coolast.
 
Njet, svart. Det enda som är svart på cykeln är ju däcken och handtagen. Gör som The Doc säger och behåll den orginal. Vad jag kan rekommendera är tunn stoppning så du känner närheten till hojen. Gillar du mocka så kör på det, annars kan du använda alcantara som är nån typ av syntet mocka.
 
Bifaller övriga talare. En sådan R-klassiker skall vara original, kanske med undantagen för saker som höjer hanterbarheten o säkerheten. (Bromsar o fjädring ex.) Sadel o lack i original... Tack :D
 
Ja ni har nog fan rätt i det!!.. Hmm då blir det orginal jag köra på!..

Spank you for your åsikts :tummenupp
 
Håller med,har själv kvar dom idrottsplatsbelysningsliknande blinkerslamporna
på min RD trots att dom är apfula.
Enda icke original är avgaset,sitter jollys där men det är ju tidstypiskt iaf(har org. med).

Så,ska du renovera,satsa på original!

Henrik
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top