Renovera stötdämpare RS

Johannes_88

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2004
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Tja.
Jag tyckte att min stötdämpare var för mjuk men nu har det visat sig att den läcker, och slår igenon för det minsta lilla gupp. Det är en -02 a.

Är det någon som vet om det går att renovera den och i så fall vart?
Det känns som att det kan vara någon packbox som har gett sig men jag vet inte.

Jag ringde starol och han sa att en ny kostade 3290:- och det är jag inte så sugen på.

Om det är någon som har en begangnad så är det också av intresse. Snabba svar uppskattas för det känns som att det kan ta lång tid detta och det är ju inte så roligt att stå still hela sommaren..

Det skulle också vara bra om någon som har eftarenheter från geiwiz som kan säga hur det fungerar (fraktkostnad, leveranstid osv.)? Hur man beställer?
Det var ju trots allt ganska billigt där.

/Johannes

Edit: Bakdämparen (sachs) är det. Och det en helt ny dämpare som kostar 3290:-.

Last edited:
Det låter som att packboxen har gett sej som du säger. Ring och hör med Momentum så fixar dom nya packboxar, kan nästan helt säkert säga att dom har.

/Adde

Johannes_88 skrev:
2231203 Tja.
Jag tyckte att min stötdämpare var för mjuk men nu har det visat sig att den läcker, och slår igenon för det minsta lilla gupp. Det är en -02 a.

Jag ringde starol och han sa att en ny kostade 3290:- och det är jag inte så sugen på.

Om det är någon som har en begangnad så är det också av intresse. Snabba svar uppskattas för det känns som att det kan ta lång tid detta och det är ju inte så roligt att stå still hela sommaren..

Det skulle också vara bra om någon som har eftarenheter från geiwiz som kan säga hur det fungerar (fraktkostnad, leveranstid osv.)? Hur man beställer?

/Johannes
Kostar en ny packbox 3290 kr till Aprilia :3freak

Bärgren skrev:
2232118 Kanske en helt ny stötdämpare :7peta
Ja det förklara ju en del i så fall (låter billigt i så fall), men han pratade ju om packboxar precis över.

Last edited:
Johannes_88 skrev:
2231203 Tja.

/Johannes

Den reonverar du i garaget med nya packboxar. Bara dela gaffeln.

Lundgren skrev:
2232094 Kostar en ny packbox 3290 kr till Aprilia :3freak

jo det var hela dämparen... kanske var lite otydlig.
Jonas på starol sa att han inte kunde få tag i några renoveringskit till den.

Det var bakdämparen (sachs) som har gett sig glömde jag skriva.

Går det fortfarande att göra det själv? Olja?

Söderen_ skrev:
2232085 Det låter som att packboxen har gett sej som du säger. Ring och hör med Momentum så fixar dom nya packboxar, kan nästan helt säkert säga att dom har.

/Adde

Tackar. Sitter i skolan nu men ska ringa så fort jag kommer hem.
Är det samma företag som har sidan www.momentum.se? Det känns som att de håller på med annat.

Last edited:
Nyheter

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024