Hej
vad det gäller RSV så har jag prövat detta både i växelåda och i en turbodiesel WV 1,6 samt alla andra bilar jag har.
Tittar man på RSV hemsida i finland så ser man att denna produkten togs fram på om det var 50Talet för att renovera slitaget i stora motorer/växelådor som kostar för mycket att stoppa för genomgång. Hurvida detta har skett har jag inte lyckats få reda på tyvärr.
nåväl min caddy 1,6 tubodiesel var så där lagom besvärlig i lådan så den fick 2 tuber RSV jag pendlade ca 25 mil om dagen på den tiden så dom 50 milen som bilen skulle gå var ju snart avklarade,, resultat ,, tja från att inte ha kunnat växla snabbt och att skorret som var innan var borta efter en vecka säger ju inget, växel lådan fungerade i vilket fall som helst perfekt i dom 2 åren jag körde mellan lysekil och brålanda dagligen.
motorn var som alla wv dieslar som drar med motor oljan genom vevhus ventilationen och skenar"" börjar gå på motor oljan"" i med ett par tuber RSV och kör som vanligt, den skillnaden som var störst var just att motorn inte behövde motorvärmare för att starta efter en vecka,, det verkade som om komperisionen hade stigit, kollad dock ej detta men motorn startade bättre.. sista gången som jag körde caddyn så gick vattenpumpen så jag körde ca 5 mil utan vatten motorn skar inte, oljan kokade o trågen ock när jag stängde av så började det att sjuda i dieselpumpen, så varm var motorn.
Bilen stog i ca 2 år sedan bestämde jag mej att den skulle till skroten döm om min förvåning när jag satte i ett batteri o skiten startade på ca 5-6 varv??? caddyn som har tok kokat startar direkt och går att köra till skroten.
hurvida detta är vetenskapligt eller ej vet jag inte men jag tror på det och har skiten i mina växellådor o motorer efter denna caddyn, kan väll säga att opel omegan 2,0 gick 76,000 mil utan att motorn eller växelåda eller bakaxel pajade, tur?? ja kanske
PS omega har en massa DYRA produkter till att just fixa p-boxar och inre läckage i automat växellådor Ds
mvh